söndag 1 september 2013

Testat Bonne Ètoille

Det gör lite småont att sätta penslarna i min nya fina Dior-palett Bonne Ètoille, det kan jag erkänna. Men jag köpte den ju för att den ska användas. Här har jag använt tre av skuggorna. Den mörka tealfärgade, den ljusgröna och den ljusaste beiga. Jag har upptäckt att om jag lägger en ljus skimrande skugga i inre ögonvrårna så ser jag piggare ut. Lärde mig det av underbara Linda Hallberg, hon är en av de duktigaste make-up-artister jag vet. Jag vet också att jag aldrig kommer att kunna mäta mig med henne, men jag kan leva med att vara en glad amatör för det är också kul.
Förutom skuggorna så ramade jag in ögat med Urban Decay-pennan LSD. Det är min favoritpenna just nu. Älskar nyansen, den är mjuk och lätt att måla med, har bra med pigment och så sitter den som berget. Mer kan man inte begära av en ögonpenna.
Här ser ni lite andra grejor som jag använde, fråga om ni undrar något.

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Jättefint! Superfin palett! Väldigt fina färger, klär dig!

Ninni sa...

Tack : )

Kerstin sa...

Alldeles fantastiskt fint! Jag vill också himla gärna ha den paletten :)