onsdag 9 mars 2016

Sephora, Subtle Gray

Ni kanske tycker att jag är märklig, men det enda jag köpt på Sephora i Göteborg sedan den öppnade är denna krämskugga. Jag har lite planer på en ny skuggprimer från Nars och eventuellt en palett från Too Faced, men än så länge har jag verkligen inte storhandlat...  kanske har jag varit lite bortskämd med att resa utomlands och handla de senaste åren så jag har inte varit så imponerad av butiken.
Den här skuggan har blivit liggande otestad ett tag. Varför vet jag inte. Men när jag hade städat sminksamlingen i helgen så tog jag fram den och testade. Första intrycket: meeehhhh....

Kolla här vad blaskig den är! Skulle testat den i butik innan jag slog till. Den är liksom lite fet i konsistensen och alldeles för dåligt pigmenterad för min smak. Det blir liksom inget! Jag tog ordentligt på fingret först och duttade på den ovanpå min primer från Too Faced, men resultatet blir trist. Dessutom tycker jag att den creasar rätt omgående trots att jag lät den torka ordentligt.

Ja, ni ser ju... eller det gör ni inte för den syns knappt. Den ger lite ojämnt glittrigt resultat som inte framgår av bilden och som inte hjälper upp skuggan det minsta...
Jag lade Bobbi Brown-skuggan Champagne upp till brynet, ramade in med H&M-pennan Over the taupe och mascaran är Make Up Forevers Smoky Extravagant. Nej, detta kommer inte att bli en av mina paradsminkningar. Jag har glömt vad jag betalade för Sephora-skuggan, men det var kanske nån hundring drygt. Skippa denna är mitt råd. 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Förstår att du blev lite besviken, men den är fin ändå Undrar hur den står sig på UD-primern...

Ninni sa...

Tyvärr, gett bort denna redan...