måndag 2 maj 2016

Comfort Zone - Sublime Skin

Comfort Zone har lanserat en ny hudvårdsserie som heter Sublime Skin. Märket skiljer sig lite från andra genom att man inte bara rekommenderar hudvård utan tänker mer helhetsmässigt kring livsstil vad gäller motion och kost också.  T ex så innehåller foldern jag fick med mig från eventet med Kraft en del recept. Kolla här t ex!

Sublime Skin har inspirerats av de senaste filler-behandlingarna och är ett komplett program med hemmaprodukter mot vårt åldrande. Serien innehåller inte parabener, mineraloljor eller konstgjorda färgämnen. Silikonerna har t ex ersatts med oljor som ger näring och smör som ska ge maximal silkeskänsla.

Jag har fått möjlighet att prova följande tre produkter:

  • Sublime Skin Cream, en fuktkräm med 89% naturliga ingredienser. Innehåller mikro- och makrohyaluronsyra. Ska fylla ut och ge näring. 60 ml/795:-
  • Sublime Skin Serum, innehåller 92% naturliga ingredienser, även detta innehåller mikro- och makrohyaluronsyra. 30 ml 825:-.
  • Sublime Skin Peel Pads, detta är pads med alfa-poly-hydroxisyra. De har 90% naturliga ingredienser och innehåller 4% sockersyra, 4% glukonolaktion (?) och C-vitamin. Dessa ska användas varannan dag i en månad så förpackningen innehåller 14 st pads. Kostar 395:- 

Jag är jättenyfiken på vad dessa pads kan göra för min hud som ser trött och blek ut efter vintern. Därför tänkte jag sätta igång nu och testa de här produkterna.

I serien ingår även en lite fetare kräm, en ögonkräm och ögonpads. Comfort Zone finns hos hudvårdssalonger runt om i landet samt även hos Hudoteket där ni kan läsa mer.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Ser fint ut! Tänk vad mycket märken det finns, man blir helt yr :)

Ninni sa...

Ja, massa spännande! 😀