fredag 24 oktober 2014

Bloggläsande...

Jag läser en massa bloggar genom att prenumerera på Bloglovin, säkert 300 stycken. Ja jo jag har ett beroende där, men jag anser att det är mitt jobb att hänga med. En del bloggar läser jag ingående varje dag och andra skummar jag igenom snabbt bara för att hålla mig lite uppdaterad. Vissa bloggare anser jag vara mina kompisar, det är så många goa och trevliga tjejer som har detta intresse. Vissa bloggar har jag följt väldigt länge och andra är nya bekantskaper. Ibland rensar jag mitt flöde och tar bort sådana bloggar som inte tillför mig något. Idag tänkte jag berätta om två bloggar som är helt nya i min lista.

Den första är Noveau Cheap. Det här är en blogg om budgetprodukter, här tipsas oftast om sådana märken som finns att köpa i amerikanska drugstores och det är tydligt att hon som skriver bor nånstans "over there". Det frossas i Cover Girl, L.A Colors, NYX och Jordana. Det tipsas om reor och rabatter. Nu har inte jag någon resa på gång över Atlanten, men det är ju mysigt att få drömma om Walgreens, CVS och Ulta... dessutom finns de här märkena att få tag i på eBay om längtan skulle bli för stor. Ska ni resa till USA så ta en titt, det är mitt tips.

Den andra bloggen är svensk, den heter Naturligtvisnaturligt och är, precis som min blogg, lite sådär blandad med allt möjligt. Namnet antyder att den bara handlar om ekologiska produkter, men så verkar inte vara fallet (inget ont om ekologiska bloggar såklart, jag följer även flera sådana). Jag brukar gilla bloggar som blandar hejvilt både billigt och dyrt och det är väl därför jag blandar så mycket själv...

Har ni några favoritbloggar som ni tror att jag inte har upptäckt ännu?

Inga kommentarer: