fredag 3 oktober 2014

Nageletiketter från Qtica


Ungefär varannan gång som jag gör manikyr så använder jag nageletiketter, jag har ju testat alla möjliga märken nu och börjar faktiskt bli rätt så haj på det här med att sätta dit dem. Häromdagen hittade jag dessa etiketter i mitt förråd, de kommer från Qtica. Jag tror jag köpte dem på eBay nån gång, men är lite osäker då jag haft dem liggande ett tag. Är de bra då? Näe, inget vidare faktiskt om man jämför med mina all-time-favoriter från Sally Hansen.
För det första så är de nästan omöjliga att sätta dit utan att de veckar sig, de är något flexibla, men för att slippa vecken så hade de behövt vara ännu "segare". Passformen var ok, men inte mer, tummens etikett hade behövt lite mer bredd. De sitter inte heller jättebra, de flagnar konstigt nog nere vid nagelbanden och det brukar ju annars vara tipparna som är problemet så att säga. Men jag har provat sämre och mönstret är ju lite småsött... 
Såhär såg förpackningen ut, ledsen för blixtbilden, men det var mörkt ute när jag lade på dessa. Nagelbilderna är tagna morgonen efter. Efter tre dagar är jag verkligen redo att byta manikyr...

Gillar ni?

1 kommentar:

Lotta L sa...

Tycker mönstret är gulligt! Vi har fortfarande inte provat våra här hemma. Jag kom på att jag också fått i en lyckopåse förra året, från Loreal. Dom är transparanta o bubbliga, som bubbelplast, jättefula. Men man kan ju öva sig med dom!