fredag 21 november 2014

Bloppis

Jag har fått flera frågor om jag kan ha en bloppis. Visst kan jag det, för det var ju länge sedan nu! Önskar att alla skönhetsbloggerskor gjorde så med sina felköp, bra för både miljö och plånbok. Kom igen nu mina bloggkollegor, det som inte passar er kanske passar någon annan? Dumt att saker ligger och blir gamla i byrålådorna.

Observera att jag aldrig säljer sånt jag fått som pressprover, bara sånt jag köpt själv. Porto ingår inte i nedan priser. Jag har swish. Skicka mig ett mail till ninni_70@hotmail.com om ni är sugna så svarar jag så snart jag kan. Jag vet att det är strax före lön nu och vill ni vänta med att betala tills dess så lägger jag gärna undan till er tills dess, det är inga problem. Jag kommer att försöka uppdatera inlägget med sålt eller reserverat efter varje produkt vartefter. Om en produkt är reserverad så kan man chansa och ställa sig i kö ifall personen som reserverat mot förmodan inte betalar sen, men har man reserverat så vill jag helst att man köper som ni kanske förstår så reservera inte om ni inte tänker betala efter löning. 

  • Hanskin Wrinkle Talk BB-kräm spf 30, läs mer om den här. Det står inte hur mycket tuben innehåller, men den är inte så stor, kanske 10 ml. Jag har testat den en gång och den är lite för ljus och kall i tonen för mig. Pris 15:-. Såld!
  • Dr Jart+ BB kräm spf 35, även denna kan ni läsa om i inlägget jag länkar till i ovan produkt. Tuben rymmer 8 ml och jag har testat en gång. Även denna är för ljus och kall i tonen för mig. Pris 15:-. Såld!
  • The Body Shop All-In One BB cream i nyansen 02. Testad 2-3 gånger, nästan full tub. Kostar 200:- i butik. Mitt pris: 30:-. Såld!

 Se info och priser under nedan bild.
Lite rouge och paletter, endast testade någon enstaka gång och alltid med rena penslar såklart. Kan ha något lite hack eller repa, men annars i bra skick.
  • Rouge från Elf i nyansen Berry Merry, pris 5:-. Sålt!
  • Palett från Borghese med tre skuggor, två rouge och tre läpp-produkter. 30:-.
  • Palett från Clinique med två skuggor och ett rouge, skumgummidutten till skuggorna saknas 25:-. Såld!


  • Örhängen från Popogogo, helt nya kommer i presentask. 10:-.
  • Pensel från eBay, medföljer gratis till den första som handlar. Ny såklart. Borta!
  • Pormaskklämmare, kom i två-pack och jag behövde bara en. Ny såklart. 5:- Såld.
  • Överlack för ledlampa från Sally Hansen, använt en gång.  5:-.
  • Läppglans i nyansen Cyklamen från Face Stockholm, oanvänt. 5:- Sålt!
  • Khakifärgad skugga med skimmer från Koreanska The Face Shop, köpte fel nyans. Ny och inplastad 15:- Såld!
  • Läpprodukt från Koreanska Ri Re, ger ett matt resultat. Testad på handen. 10:- Sålt!
  • Nageletiketter från Sally Hansen. De här etiketterna är världsabäst, men jag gillar inte just detta mönster. 15:-. Reserverade och troligen sålda.

Närbild på örhängena, jag har flera par örhängen från Popogogo och de håller bra kvalitet, det står att de är guldöverdragna, men sånt vet man ju inte säkert. Jag har inga allergiproblem så för mig funkar de fint. Såklart är dessa nya.


  • Rouge från Coastal Scents i nyansen Beautiful, använt kanske två-tre gånger, 30:-. Sålt!
  • Rouge från Tarte i nyansen Blushing Bride, även detta är använt kanske tre gånger, vet inte säkert men utmärkt skick, tyvärr lite för kall nyans för mig. Asken medföljer, glömde fota den. 120:-. Sålt!

Fyra lack från Sally Hansen:

  • Azure, använt till en manikyr Sålt!
  • Green Rocket, endast swatchat Sålt!
  • Rosey Shooter, endast swatchat Sålt!
  • Glitter Gun, endast swatchat Sålt!
15:-/st för dessa eller alla fyra för 50:-.

Nagelfolie-rullar, tog två bilder och stuvade runt lite så kan titta på mönstren lite bättre. Alla 17 rullarna för 50:-. Längden varierar, vissa är använda lite och andra är helt nya. Gissar att en ny rulle är ca en meter lång, men det kan som sagt vara mindre också så ingen blir lurad. Räcker länge iaf. Obs, man behöver lim till dessa och jag rekommenderar då Best Glue Ever som finns bl a på eBay.
Sålda!

  • Face Stockholm Apricot Orchid Dry Body Oil, läs mer om den här. Flaskan rymmer 255 ml (den i länken rymmer tydligen 240 ml, men på min står det 255 ml). Jag har endast provsprutat denna och konstaterade då att den doftar lite åt lavendelhållet, vilket jag inte gillar. Jag tar bara 75 kr för denna eftersom portot kostar en slant då den är tung (kostar dyra 425:- på nätet så jag tycker nog det är ett fynd). Troligen såld.


Kan tillkomma mer vartefter, jag håller på och städar lite härhemma och försöker få mer plats.

Trevlig helg förresten!