tisdag 25 november 2014

Yves Rocher - Quelques Notes d'Amour

Såhär beskriver Yves Rocher doften:
Quelques Notes d’Amour – små, små ord av kärlek, en sensuell parfym som speglar förälskelsens berusande känslor. Den är exeptionell, unik, modern och är en sällsynt kombination av damascenaros och guajakträ kombinerat med sensualiteten hos benzoeharts.

Såhär tycker jag: 
Detta är inte min typ av doft tyvärr. Jag tycker den är för tung och jag tror det är ros-tonen som jag har svårt för. Jag får lite lätt huvudvärk av denna. Men flaskan är jättefin, som ett halvt hjärta. Gillar man lite tyngre dofter och är förtjust i rosdoft så kan detta bli en favorit. 

Quelques Notes d'Amour kostar just nu 329:-/50 ml i Yves Rochers webbutik. Jag har fått min flaska i samband med att jag intervjuades om märket samt om skönhetstänk i övrigt. 



4 kommentarer:

Linda sa...

Åh jag älskar denna :) Så olika det där med dofter är

Ninni sa...

Visst är det! Sen doftar olika parfymer inte likadant på alla...

Lotta L sa...

Är inte heller så förtjust i denna. Dom har andra jag gillar mer, som Vanille Noir tex.

Anonym sa...

Den luktar hemskt! Jag fick slänga min lilla flaska för ingen ville ha den. C