torsdag 6 november 2014

Recension: Salcura - Antiac Purity Clear Face wash

Den här rengöringen fick jag med på köpet nån gång när jag handlade hos Feelunique. Jag har aldrig testat märket förut. Jag började använda denna i somras, anledningen är att jag ju har fetare hud när det är varmt ute såsom de flesta. Jag trodde nog att denna skulle bli för stark för mig framåt hösten, men faktum är att den har fått bo kvar i min dusch även nu under hösten och nu är tuben snart tom. Den känns nämligen mild och skön mot huden och torkar inte ut något särskilt. Jag tror det beror på att den innehåller aloe vera. Doften är nästintill obefintlig då den är oparfymerad, lite åt det tvåliga hållet bara. Konsistenen är lite geléaktig och den löddrar inte nämnvärt. Den tar bort smink alldeles utmärkt bra.

Jag har tittat på Feeluniques hemsida och de säljer fortfarande märket, men jag vet inte om denna utgått ur sortimentet hos dem för jag ser den inte, därför har jag inget pris på den tyvärr. Men den ser ut att finnas lite här och var om ni googlar. Vad jag ser så är det inga dyra grejor alls.

Ninni ger betyget: 4 (lite avsaknad av lyxkänsla, men bra!)

Inga kommentarer: