söndag 22 november 2015

Bobbi Brown Long-Wear Cream Shadow Stick i Heather Steel

Flera gånger när jag har promenerat förbi Bobbi Brown-disken på Åhléns City här i Göteborg så har jag testat krämskuggorna på stift på handen. De är otroligt krämiga och välpigmenterade. Så fick jag dels en rabattcheck på 20% och dels en bonuscheck hos varuhuset, då slog jag till.
Det fanns flera fina nyanser, men till slut föll valet på Heather Steel som är en mörkbrun nyans nästan helt utan skimmer. Man ser antydan till skimmer på bilderna, men det syns inte i verkligheten. Det är en liten smula lila ton i det bruna och det gillar jag.

Sedan tidigare har jag en liknande produkt hemma och det är Ombre blackstar i nyansen Brown Perfection från hajpade och lyxiga märket By Terry. Det stiftet är lite rödare/varmare i tonen och har lite mer skimmer. De är lika fint pigmenterade och sitter lika bra. När de torkat är de i stort sett omöjliga att få bort. Man får verkligen gnugga med rengöringen.

Jag fick tips av tjejen i Bobbi Brown-disken att måla på ordentligt, inte mesa med färgen, innan jag suddar kanten och vara rätt snabb med suddningen innan färgen torkar.


Det är så svårt med ljuset just nu. Jag tog bilder två olika dagar men hade behövt lite solljus. Testade med lampa, men det blev inte rättvisande.  By Terry till vänster och Bobbi Brown således till höger.
En liten jämförelse:

Bobbi Brown: För ett stift på 1,6 gram får man betala 325:- på Åhléns (finns även på Kicks). Här har jag kundklubbskort och får ofta erbjudanden samt bonus. Jag tror det finns 17 nyanser av dessa.

By Terry: Här väger innehållet 1,64 gram och detta stift kostar 269:- på Skincity. Där får man alltid prover och kan använda Refunder. Frakten är gratis. 11 nyanser finns, dock inte den jag har. 

Egentligen är By Terry-stiften mer prisvärda och dessutom tycker jag de har lyxigare hylsa, jag är svag för guldfärgat. Jag tycker de är lika bra kvalitetsmässigt, ser faktiskt ingen skillnad. Men med min rabattkupong så tycker jag ju såklart att Bobbi vann i detta läge. Jag betalade totalt 210:- när jag använde min rabatt och min bonuscheck (den hade jag iofs kunnat använda på vad jag ville på Åhléns). 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Urfina, båda två. Bonus är bäst :)

Ninni sa...

Visst är det! Mer sånt åt oss!