söndag 15 november 2015

Clinique Anti-blemish solutions Cleansing Gel

Häromdagen möblerade jag om lite i mitt badrumsskåp. Produkter som passade min hud under sommaren passar kanske inte lika bra nu när det börjar bli kallare så jag tog fram lite nytt och lade undan lite annat.
Den här rengöringen, som kommer från Cliniques Anti-blemish-serie, har varit en bra kompis under den varmare perioden. Den funkar helt klart även om man inte har några finnar utan bara vill att rengöringen ska tvätta ordentligt rent. Kanske inte för den torrare huden, men för min hy som oftast är normal funkade den fint och jag upplevde t ex att kladdiga solkrämer försvann i ett nafs. Produkten är som en genomskinlig nästintill doftri gel som är lite åt det tunnare hållet och den löddrar fint.
T
Trycket på tuben är svårfotat i mesigt novemberljus, men ni ser namnet lite bättre här än på övre bilden.

Jag gillar den här som ni förstår och jag tänker behålla den och använda i vår när det blir varmare eller om vi får för oss att boka en semester till värmen under vintern (inget bestämt ännu tyvärr).

Clinique Anti-blemish solutions Cleansing gel kostar 230:- för en tub om 125 ml och finns på Cliniques hemsida samt hos Åhléns, Kicks och andra parfymerier som säljer märket.

Inga kommentarer: