torsdag 12 november 2015

Mina rouge...

Jag älskar att se andra personers sminksamlingar och få veta vilka produkter som är favoriter. Jag har tidigare visat min samling av concealers (även om fler tillkommit nu) och även min samling med puder och fasta puderfoundations. Följ länkarna så hittar ni dessa inlägg. Idag är det dags för rouge då jag fått önskemål om det. Det är bra för mig också för då ser jag vad jag har och blir påmind om favoriter jag kanske glömt. Jag har totalt 17 rouge i nuläget om jag inte missat något och här kommer de! Om ni tycker att det blir för mycket text så kolla på bilderna och läs bara om de rouge ni tycker är finast.

  • Catrice, Kiss me Ken. Rouget med det coola namnet. Färgen är fin, men rouget sitter inte så länge. Fast jag kan förlåta det för det kostade mig bara några tior och jag gillar det ändå. 
  • Lily Lolo, Oh Lala, Superfin nyans och gillar skarpt, detta hade jag glömt bort lite för det hade hamnat i botten av min låda. Ska genast börja använda igen!
  • Bare Minerals, Soft Focus True, ett av mina favoritrouge som jag ofta använder. Älskar nyansen. Denna räcker nog för evigt för förpackningen är stor och rouget är drygt. 
  • The Body Shop, Roseflower. Detta är nog mitt äldsta rouge (kanske lite för gammalt faktiskt) och jag är inte särdeles förtjust i det. Det är lite hårt i konsistensen och så doftar det ros. Men nyansen är fin. Har för mig att det kom från en julkollektion som de hade...
  • Catrice, Think Pink. Detta har jag faktiskt inte använt ännu. Köpte det i somras och har sparat lite på det för att ta fram när jag känner att jag behöver något nytt. Kanske dags att börja på det snart...
  • Clinique, Ginger Pop. Jag trodde verkligen att jag skulle älska Cliniques blomrouge, men jag hittade aldrig riktigt min nyans bland dessa och jag tycker det är lite hårt och dåligt pigmenterat. Därför har det blivit liggande länge oanvänt. Men det är fint att se på...
  • Face Stockholm, Worship, känner lite meh... för detta. Vet inte varför faktiskt. Kanske ska ge det en chans till, har inte använt detta på länge. 
  • No7, Cool Pink, detta är ett rouge som jag öppnade bara häromveckan även om jag haft det på lager länge. Kanske att nyansen är lite för somrig för mig denna årstiden. Föredrar rouge som drar lite åt korall-hållet med vissa undantag och detta är lite för cerise för min bleka hud. 
  • Pürminerals, Coy. Detta är det enda krämrouget i min samling. Jag har haft några krämrouge på stift också förut. Jag har lite svårt att komma överens med detta trots att jag gått och suktat efter det. Jag skulle vilja att det var lite mindre brunt och även lite mer pigmenterat faktiskt. Ibland tror man att en produkt ska bli en favorit och så blir det inte så... känner ni igen? 

Tog såklart av locken så att ni kan se ordentligt. Jag swatchar dem inte nu för avsaknaden av ljus skulle ändå bara ställa till det såhär i november. Tror ni ser bättre i dosorna.

  • Dior, Rose Libertine, detta är så fint att jag knappt vågar använda det i sin dosa. Men ibland tar jag mod till mig. Fått detta av Lipglossbitch, hon är så himla rar! 
  • Bare Minerals, The Aphrodisiac, från READY-serien. Här är jag nog snart nere i botten. Detta är ett underbart rouge och jag gillar nyansen skarpt! 
  • Apolosophy, Fresh Pink. En storfavorit! Passar mig sommar som vinter och jag älskar detta! Har ett till nedan som ni ser men detta är favoriten av de två även om jag gillar båda. Nått botten som ni ser. Ni måste kolla in rougen från Apolosophy, de är så himla prisvärda och fina!
  • Benefit, Coralista, detta var min favorit under en lång period och det har en fin nyans och doftar gott. Gillar det fortfarande även om det fått konkurrens på senare tid. Tycker dosan är lite för djup för borsten på något sätt, speciellt nu när jag nått botten sedan länge. 
  • Me Me Me, Blush me, i nyansen Pink. Helt klart inspirerat av Benefit-rougen va? Detta fick jag på Hud& Kosmetikmässan. Det är fint, men kanske inte riktigt min nyans. Väldigt pigmenterat dock så gillar ni nyansen så ta en titt på dessa. 
  • Apolosophy, Happy Pink. Det mer knallrosa av mina två rouge från märket. Som jag skrev ovan så är Fresh pink favoriten, men jag har använt detta mycket under sommaren så det är också en favorit och det är allt en grop i kakan. 

 Jag gillar nog mest de rouge som drar åt korall, det kan ni nästan se va?
Jag höll på att glömma bort att fota två av mina rouge, kom på det precis innan jag skulle skriva detta inlägg. Det beror på att de bor på andra ställen än övriga rouge.

  • Bobbi Brown, Blushed är nog det rouge jag älskat mest av alla rouge i hela mitt liv faktiskt. Detta är min andra dosa och jag har aldrig köpt om ett rouge tidigare innan detta. Min först dosa var rund och jag köpte den på Sephora i Paris. Sen gjorde de om förpackningen till dessa fyrkantiga. Denna dosa bor i min resenecessär för att jag vill vara säker på att ha ett rouge som funkar i alla lägen när jag är ute och far. Skulle vilja ha fler rouge från Bobbi Brown... men de är rätt dyra.
  • Kryolan by Glossybox i nyansen Gloss Rosewood. Detta kommer som ni kanske förstår från en Glossybox. Det var länge sedan jag prenumererade. Detta bor i min gymnecessär. Jag brukar ha saker jag inte är så rädd om där då jag tar med mig hela necessären in i duschen (den är av plast). Nej, detta blev ingen favorit och mest en nödlösning. Jag brukar oftast åka hem efter gymmet och då skippar jag sminket, men ibland ska man ju vidare och behöver piffa lite... 


Jag har även några rouge till i paletter som jag äger, men jag valde att bara visa singel-rouge i detta inlägg, det blir för stort och rörigt annars. 

Vilka av mina rouge tycker ni är finast? Har ni några favoritrouge att tipsa mig om? Jag utmanar alla mina bloggkollegor att skriva liknande inlägg och kan då lova att jag kommer att läsa med stort intresse. Lovar!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Så många fina, kul att se och läsa :)