torsdag 3 mars 2016

Dofter från H&M

Jag gillar mesiga dofter, ni vet sådana som inte doftar för starkt utan är friska och fräscha och lite åt nyduschat-hållet. Ospännande? Ja kanske... men sån är jag. Jag mår lätt illa av tyngre dofter. Häromdagen när jag och ena sonen knallade runt på stan så började jag nosa på H&M's olika dofter. De har ju inte bara smink i sin nästan-nya serie utan även allt möjligt annat. Här hittade jag en guldgruva för en sån som jag! Jag hade lätt kunnat köpa fler dofter än två, men dessa fick följa med mig hem:

  • Urban Verve (den gröna), ingår i ordinarie sortimentet och jag har provat denna som duschkräm hemma hos mamsen tidigare. Beskrivs som en frisk, uppiggande doft med bergamott, lime och ros blandat med vit mysk och vetiver. I min näsa doftar den bara superfräscht!
  • Starry Eyed (den rosa) är en tillfällig doft i sortimentet. Den verkar inte gå att köpa online, men jag har fått fram att den ska dofta apelsinblomma och jasmin tillsammans med bl a vit mysk. Inte heller denna doft är tung, men den är lite varmare än Urban Verve. 
Jag frågade mina killar i familjen vilken doft de gillar bäst. Alla tre killarna gillade båda dofterna, men sen var de lite oense om vilken som var godast och jag kan inte bestämma mig alls.

Dessa är Eau de Toilette och kommer i flaskor om 55 ml för bara 79:90 så de är verkligen budgetkap. Har ni inte nosat på dem i butik så gör det! Dessutom tycker jag att flaskorna är jättefina.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag gillar också fräscha dofter, så jag ska kolla in dom! Bra med lätta dofter också när man jobbar. Jag har en från deras gamla sortiment, en turkos bubbla, rund iallafall. Gillar den! Den är lagom liksom.

Ninni sa...

Ja, om man jobbar nära människor så får man vara försiktig med starka dofter...