tisdag 8 mars 2016

Vad jag gjorde i helgen...

Ni som följer mig på Instagram (katarinalavass heter jag där), såg de försök jag gjorde att organisera min sminksamling i helgen. Det här har hängt över mig ett tag. Jag har två stora hårda väskor från Samsonite i mitt badrum. Den ena innehåller smink för ansiktet och den andra för ögonen. När jag har köpt nya saker har jag lagt ned dem i väskorna utan att ta upp något annat och nu var det kaos... jag hittade ingenting! 
Jag tömde ut allt på sovrumsgolvet och sorterade upp i kategorier. Sen diskade jag väskorna ordentligt. De saker jag vill använda till vardags åkte tillbaka i väskorna och de saker som jag kunde tänka mig att lägga undan hamnade väl sorterade i en en rätt stor byrå av papp som jag har i bokhyllan i hallen. Den kommer från Granit.

Sen har jag även en större papplåda där jag lade ner saker som stora paletter som jag inte använder dagligen samt lösfransar, nagelfilar, små necessärer och annat tjafs.  Jag slängde en del och lade några saker som jag inte ville ha kvar, men som är fräscha till tonårssonens tjejkompisar. De får titta igenom och slänga det de inte vill ha.
När jag ändå var igång så sorterade jag mina läppstift och läppglans (missade fota med kameran, men finns på insta) och även mina nagellack. De senare har jag i en byrå i sovrummet där de tar upp tre lådor. Där har jag även nageldekorationer, nagelhjul, penslar och sånt som man har nytta av när man vill göra lite nailart. Även här gjorde jag mig av med några saker som inte kändes kul längre. Jag har rensat bland nagellacken och gjort mig av med en del för ett tag sedan så det var inte så många som åkte ut denna gången, men nu är det mer ordning i lådorna.

Det här tog säkert två timmar och sen behövde jag en kaffepaus... puh! Skönt att ha det gjort. Har ni ordning bland ert smink?

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Duktigt sorterat!

JAg har hyfsad ordning på mitt, men skulle verkligen behöva rensa ut. Och sluta shoppa...

Ninni sa...

Men det är ju så kul att shoppa!