lördag 9 april 2011

Fina naglar

Jag har haft dåliga naglar nu jättelänge, säkert i två år. De bara skivar sig och går sönder. Då jag vill ha färg på naglarna och inte vill måla om mer än max två gånger i veckan så tycker jag inte riktigt att nagelstärkarna jag använder gör någon nytta. Jag använder alltid nagelstärkare som underlack, men om de ska göra riktig nytta får man nog pensla på varje dag under en ganska lång period och det känner jag inte för. Nagelolja är nog bra, men jag har svårt att få till en bra rutin på att smörja varje dag.

Köpte därför häromdagen ett kosttillskott från Yves Rocher som ska vara bra för naglar och hår. Håret har jag inga bekymmer med dock förutom att det redan växer som ogräs i bikinilinjen, hihi. Detta är en 30-dagarskur där man tar en tablett om dagen och det innehåller quinoa och B-vitamin. Jag återkommer när jag ätit alla tabletterna och berättar om de gav något resultat.

Inga kommentarer: