lördag 19 november 2011

Evening at ch Marmont - hos mig också...

Jag hade ju kollat in Chanels hypade lack Peridot hos flera bloggare och var jättesugen på det. Men innan jag hann köpa det så fick jag nys på att Kicks hade kommit med en nästan-kopia som heter Evening at Ch Marmont. Detta har varit omskrivet i mången blogg. Då Kicks dessutom hade 20% på alla nagellack häromsistens och detta bara kostade mig 31:- så kändes det helt enkelt inte försvarbart att köpa Chanel-lacket för sisådär åtta gånger den pengen.
Jag gick in till Åhléns Chaneldisk med mitt Kicks-lack och jämförde de båda lacken och jag måste erkänna att Chanel-lacket är något snyggare, lite mer guldigt och något mer elegant. Men detta är också jättefint. Egentligen passar sånna här toner inte min hudfärg, men det struntar jag i för det är så fint i sig själv. Hann inte fota när det var nymålat så detta har två-tre dagar på nacken. Kunde dessutom lagt ett tredje lager så hade det blivit mer täckande.

Just nu har Kicks köp 3 betala för 2 på sina egna lack. Mycket bra pris eftersom man då bara ger 78:- för tre flaskor. De har massor av fina färger att välja på så skynda fynda! Vad jag förstår så är dessa lack bara de första produkterna i Kicks egen produktserie, det ska bli kul att se vad de hittar på härnäst. Är de såhär snabba på trender så blir det spännande värre.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Det ser jättefint ut! Jag håller med om att det bådar gott för framtiden att de är så snabba :)

Ninni sa...

Japp, fast Peridot är ju lite lite snyggare...