tisdag 15 november 2011

Favvogloss från Essence

Essence är ett märke som inte finns i Sverige. Det är väldigt synd för de gör bra grejor till väldigt bra priser. Nagellacken är helt suveräna och jag har tidigare visat ett par stycken här i bloggen, här, här och här.
Det här läppglanset är en Ninni-favorit just nu. Det heter Timeless beauty. Det doftar svagt av godis och känns skönt och vårdande på läpparna. Förpackningen känns tung och gedigen för ett budgetgloss. Applikatorn, som jag missade att fota, är längre än vanliga skumgummi-duttar. Det gör att man får ut ordentligt med läppglans. Jag köpte min hylsa i München och jag ångrar att jag inte köpte fler färger.Tror inte det kostade mer än 3-4 euro så det är ett riktigt fynd..
Om ni springer på Essence utomlands så passa på  att köpa på er ett par produkter, själv tänker jag nog bunkra ordentligt nästa gång jag reser till Tyskland eller något annat land som säljer detta.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Fint! Man önskar att Essence fanns på närmare håll!

Sparkling Gloss sa...

Essence gillar många sminktjejer på YouTube vad jag har sett, så det verkar vara ett märke värt att prova.

Therese Skönhetsblogg sa...

Fin färg :)

Ninni sa...

Synd att Sverige är så litet, annars hade vi nog haft fler märken att välja på. Tyvärr är smink ju så dyrt i Sverige också.