måndag 5 december 2011

Recension - Matis Réponse Yeux

Ni som kan lite franska förstår att detta rör sig om en ögonkräm. Den kommer från mitt favvomärke Matis. Jag köpte denna i ett kit med lite andra grejor för en tid sedan och min förpackning innehåller 10 ml medan de fullstora är på 15 ml. I vanliga fall ser förpackningen ut såhär:

Eller såhär:
Vet inte om de bytt förpackning nyligen på den. Ögonkrämen beskrivs som en lugnande och svalkande kräm som även kan användas som ögonmask. Den ska vara bra både mot rynkor, svullna ögon och vara återfuktande. Jag använder den som natt-ögonkräm då det är en kräm och inte en gel, vilket gör att den tar något längre tid att sjunka in än en tunnare gel.

Aktiva ingredienser är bl a:
-Koffein (dränerande och fettförbrännande)
-Jästextrakt (lugnande)
-Mangosmör (mjukgörande)
-E-vitamin (motverkar åldrande)

Jag brukar nästan alltid föredra ögonkrämer i gel-form framför krämer eftersom jag har ganska fet hud kring ögonen, men denna kräm är inte så tung som många andra ögonkrämer. Jag gillar den skarpt och det känns på något sätt som om den verkligen fungerar.

Förpackningen är en praktisk pump vilket är hygieniskt. När jag hade använt den en tid så kom det inte ut något mer ur förpackningen trots att jag kunde se att det var kräm kvar i flaskan när jag höll den mot en lampa. Botten åker ju upp i takt med att innehållet minskar. Jag tog då bort det lock som sitter i botten och puttade lite inuti röret så att säga och plötsligt funkade den igen. 10 ml räcker länge och jag gissar att jag har ca 30% kvar i min flaska och då har jag använt den i ca 1,5 månad tror jag.

Ni hittar den här krämen hos:
Cheap smells där den kostar 191:- plus frakt
eller hos
Hudoteket där den kostar 545:- plus frakt (den finns även hos svenska hudvårdssalonger för samma pris som hos Hudoteket).

Jag ger betyget: En stark 4:a (den gör inte underverk men är väldigt skön).

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Låter spännande!

Och du, tack för postpaket :)

Ninni sa...

Ingen orsak, hoppas det kommer till nytta. :-)