söndag 15 april 2012

Recension - IsaDora Precision Mascara

Det här är IsaDoras Precision Mascara. Jag har testat den nu under ca en månads tid och känner mig redo att skriva en recension. Vi kan börja med borsten, den är rätt så liten och är gjord i plast med piggar. Den griper tag om fransarna och ger bra med volym tycker jag. Jag gillar den verkligen! Jag tycker den funkar ungefär som Maybellines Define-a-lash i grön hylsa och den gillade jag (har den utgått förresten?).

Sen har vi formulan, den är helt ok, den klumpar en liten aning nu när mascaran har använts i en månad, men det är ingen större fara.

Nu till det negativa - mascaran fäller något oerhört! Jag var ute och gick i affärer häromdagen och råkade titta till i en spegel i en butik. Jösses vad jag såg trött ut! Gick närmare och såg att det var för att mascaran gav mig panda-ögon. Jag har även tränat zumba i den här mascaran och då var det inte mycket av den som satt kvar på fransarna, jag såg helt enkelt inte klok ut efter passet! Näe, det här håller inte IsaDora! Synd för jag gillade verkligen borsten... jag är inte van vid att en mascara fäller såhär, de flesta mascaror brukar sitta helt ok på mina fransar.

Pris: 139:- på Kicks/H&M/Åhléns men brukar finnas på erbjudande ibland.

Ninni ger betyget en svag 2:a av fem möjliga, enbart för att jag gillar borsten och volymen. Hållbarheten är kass.



6 kommentarer:

beautylana sa...

IsaDora gör bra mascaror på senaste 2-3 år. Tråkigt att få panda ögon..

Kerstin sa...

Vad skumt med fällandet! Jag har aldrig upplevt fällande av någon maskara. Tänk att det kan vara så olika!

Ninni sa...

Nej, jag brukar klara mig fint från sånt så därför blev jag så besviken, för jag gillar ju både borsten och formulan annars.

Fröken Frodig sa...

Gillar också denna! Vann den faktiskt hos Kerstin/Skimmerskuggan :) Blev lite förvånad över borsten med så korta piggar och trodde inte den skulle funka på mej, men se det gjorde den. Ny favorit! På mej fäller den inte, den sitter bra. Dock inte tränat i den, men gått i lätt regn och det gick bra. Synd att den inte funkar för dej bara.

Cilla sa...

Jo DefineALash har utgått och jag har märkt att Isadoras Precision Mascara smular om man försöker bygga på den. Prova lägg den tunt, bara ett lager, så borde den sitta bättre

Eva på IsaDora sa...

Hej! Vad tråkigt att du upplever att mascaran fäller. Vi är många på kontoret som använder den och upplever precis tvärtom, att den sitter väldigt bra. Vi har heller inte fått in kommentarer tidigare om att den ska fälla. Detta är naturligtvis väldigt individuellt. Det kan ibland bero på att man använt en fet remover eller ögoncreme som gett fransarna en fet hinna och mascaran fäster sämre. Hur som helst hoppas vi att våra produkter inte gör dig besviken fler gånger. Har du synpunkter på våra produkter är du alltid välkommen att maila till oss. Du hittar alla uppgifter på www.isadora.com.

Trevlig helg!

Vänliga hälsningar,
Eva på IsaDora