måndag 9 juli 2012

Peacock

Usch, jag är usel på att sminka mig just nu, det blir mest bara lite snabba varianter med mina krämskuggor från Bare Minerals bara för att det går fort. Sommarsolbrännan har  inte heller kommit ännu så jag känner mig blek om nosen. Men här har ni iaf en lite färgglad eyeliner.
Linern heter Peacock och kommer från Mad Minerals, de bästa eyeliners jag testat faktiskt. Det är en gel-liner på burk som jag applicerar med en platt snedställd pensel. Dessa är inte dyra alls. Här hittar ni dem. Webshoppen ser lite oseriös ut, men jag har handlat därifrån flera gånger och det har funkat fint, dessutom har den funnits i flera år och det borgar för att den är seriös.
Mitt exemplar har tyvärr börjat torka lite för jag har inte använt så mycket eyeliner på sistone, det är nackdelen med gel-liners.
Här är de övriga grejorna jag använde. Testade min nya ögonbrynspenna från Clinique - verkar lovande och jag återkommer om den inom kort. Concealer från Clarins, puder från Maybelline (för lat för foundation), rouge från Benefit och Paint pot Rubenesque från MAC. Läppglanset kom inte med på bilden, men det är mitt ofärgade från CO Bigelow med mintsmak.

Mascaran är intressant, det är en liten provförpackning av Clarins Wonder Perfect Mascara, herrejösses vad den gav volym direkt! Funderar på att framöver köpa den i fullstorlek, då ser den ut såhär:

4 kommentarer:

Lotta sa...

Enkel och fin sminkning! Snyggt med färgad linje.

Ninni sa...

Tack, ja lite färg får man allt ha. :-)

Kerstin sa...

Jättefint! Färgglad eyeliner är alltid en bra lösning !

omygloss sa...

Jag älskar den mascaran. Helt klart den bästa jag provat