Jag började med att anmäla mig till deras nyhetsbrev för några veckor sedan. De flesta webshoppar har sånna och det kan vara bra för då får man ju erbjudanden. Jag lät några nyhetsbrev komma i mailen och när de hade rabatt på frakten så passade jag på att beställa. Istället för 6,90 euro så kostade nu frakten 3 euro. Mycket överkomligt.
Jag satte mig med iPaden och började lägga saker i varukorgen. Rätt bökigt, för varje gång man hade lagt något i varukorgen så var man tvungen att backa två steg för att komma tillbaka till listorna med varor. När jag handlar så brukar jag lägga massa saker i korgen för att sedan välja bort typ hälften.
När jag var klar och skulle titta i min varukorg så skulle jag logga in och jag var osäker på om jag hade registrerat mig som kund och det var nu de tekniska problemen började. Jag lyckades inte logga in hur jag än gjorde. Varken genom att registrera mig eller att klicka på "glömt inloggning". Inget funkade.
Ok, så jag startade datorn. Gick in och lyckades logga in bara för att upptäcka att min varukorg var tom. Och jag som hade lagt så mycket tid på att välja ut vad jag skulle köpa! Suck! Bara att börja om från början då. Jag trodde såklart det berodde på att jag inte hade varit inloggad.
När jag återigen hade lagt saker i varukorgen och skulle gå in i den så för att kolla vad jag skulle trycka igenom..... så låg allt dubbelt! Min korg hade alltså inte varit tom även fast det såg ut så vid första anblick! Att radera de dubbla varorna tog en jädra tid för man kunde inte bara ändra antal utan fick först radera och sen leta upp varorna igen och lägga en av varje i korgen! Grrr vad opraktiskt och tidsödande! Här funderade jag faktiskt på att ge upp men jag bet ihop.
Sen lyckades jag iaf få igenom min beställning och betala med Paypal (man kan välja flera sätt att betala). Det tog ett par dagar så fick jag ett mail från shoppen. De skrev att jag hade valt fel land och därigenom inte betalat för hela frakten. Näe! Suck igen! När jag fick mailet så hade jag bara tillgång till iPaden pga att jag var bortrest och kunde därför inte logga in eller kolla om de hade rätt. Fick vänta tills jag hade datorn tillgänglig och kunde då se att de hade rätt. Jag hade fyllt i att jag skulle ha frakt till Tyskland, förmodligen för att allt annat krånglade vid min beställning så jag missade det i villervallan. Betalade genom Paypal för resterande frakt och mailade till dem att så var gjort, fick svar fort att allt var ok. Sen tog det ett par dagar och så kom paketet äntligen med posten!
Paketet var bra packat och produkterna jättefina och jag är mycket nöjd med priserna. Jag betalade strax under 40 euro inkl frakten för hela elva produkter! Ca 35:-/st i snitt alltså, som hittat!
Slutsats: Beställ via datorn och absolut inte från iPad och var noga med att fylla i rätt frakt så kommer det att gå bra. Detta är absolut ingen oseriös shop, men de har alltså en aning bökig logistik. Jag kommer säkert att beställa från Kosmetik4less igen för de har ju några av mina favoritmärken. Nu kan jag ju knepen.
3 kommentarer:
Hade samma problem med att logga in frÅn iPad/mac. Skrev till dom och de förklarade då att det handlade om safari. Bytte till chrome och då fungerade det.
Även jag blev supernöjd med priser och produkter :) hoppas du orkar visa oss vad du köpte sen :) bra för nästa gång jag ska shoppa därifrån.
beställde också därifrån för ett tag sen, och är helnöjd! men håller med om att hemsidan var bökig att ha att göra med. hade inte lika mycket problem som du hade då jag bara använde datorn, men roligare har man ju haft, önskar dom kunde uppdatera sidan till att bli smidigare.
Lovar visa mer av produkterna för de är urfina! 😄
Skicka en kommentar