måndag 20 juni 2016

Reafynd från H&M


H&Ms egna nagellack har imponerat på mig, jag har ett par stycken sedan tidigare. De är lättmålade, torkar fort och sitter helt okej. I helgen hittade jag flera nyanser på rea för 30:-/flaska och jag slog till på två nyanser, de kostar 49:90 i vanliga fall så de är prisvärda annars också. Båda lacken har duokromt skimmer.

Det vita heter Yolo Holo, det duokroma syns inte så mycket men det finns där. Det mörkare lacket är svårbestämbart, det har mörkbrun botten och blått skimmer. Liknar ett pigment från MAC som heter Bluebrown som var väldigt populärt för ett antal år sedan. Båda lacken är rätt skira, det mörka har jag lackat tre lager med så jag tänker nog köra ett svart eller mörkbrunt lack i botten tror jag, vi får se.

Penslarna är breda och superlätta att måla med, jag älskar breda penslar!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag har faktiskt inte testat HM:s lack än. Har varit i en period när jag inte har målat naglarna alls, dom har varit i väldigt dåligt skick. Nu har jag så smått börjat igen, så kanske jag kollar in om jag också kan göra några fynd!

Anonym sa...

Den mörka färgen var underbar. Jag håller med om att H&M:s lack är bra, även om pendeln är för bred i mitt tycke./C