lördag 5 mars 2016

Lykos kundservice vid reklamation

Ända sedan jag var liten så har jag varit intresserad av konsumentfrågor. Råd&Rön var en tidning som tidigt intresserade mig och jag följde Sverker i Plus med stor frenesi. Häromdagen skrev jag ju om att pumpen till min flaska med torrschampoo från Living Proof hade lagt av efter bara några få användningar. Jag reklamerade därför flaskan till Lykos webshop och tänkte berätta hur det gick:

Det första jag gjorde var att gå in på Lykos hemsida, jag hittade först inte var någonstans på sidan man kunde reklamera, det var otydligt. Men man kunde chatta med personalen och det visade sig att man loggar in på sitt konto hos shoppen och in i den order man vill reklamera, där finns en knapp. Jag fick fylla i anledningen till min reklamation. När jag hade tryckt på knappen hände.... ingenting. Ingen bekräftelse varken på websidan eller något mail fick jag som bekräftade att jag hade fått igenom min reklamation. Jag tänkte att jag låter det gå ett par dagar innan jag kollar med dem igen. Tror jag gjorde reklamationen i tisdags. Så igår, fredag, fick jag ett sms om att jag hade paket från Lyko att hämta. En ny flaska och ett litet kuvertprov i lådan. Lätt som en plätt och jag behövde aldrig skicka in den defekta flaskan, vilket ju var skönt. Det enda jag saknar är en snabb bekräftelse på att de mottagit min reklamation, annars var det bra!

Har ni erfarenhet av att reklamera saker ni köpt på nätet? Hur har det gått?

4 kommentarer:

Minerva sa...

En gång fick jag betala tull på en beställning från feelunique, det hände ingenting när jag kontaktade kundservice men sen var det någon i en sminkrelaterad Facebookgrupp som tipsade om att ta kontakt på feeluniques Fb-sida, och då fixade sig på en gång.

Ninni sa...

Det har funkat klockrent för mig hos Feelunique. 😊

Kerstin sa...

Bra att det funkade!

Ninni sa...

Ja, tycker jag också. 😀