torsdag 19 maj 2011

Tio tomma

Japp, där satt rubriken! Utländska bloggare kallar tomflaskor som åker i sopen för empties när de skriver om dem. Men jag tycker om att hålla mig till svenska språket så "Tio tomma" får bli min nya rubrik på denna genre. Som ni vet så samlar jag på alla tomförpackningar och skriver ett inlägg om dem när jag kommit upp i tio stycken. Sen kastar jag dem såklart.
Den här gången börjar vi med duschgrejor och sånt:

-Savon Fraichelle från Lancôme har varit en härlig kompis i duschen, jag köpte min billigt på Strawberrynet, men annars är de lite väl dyra...

-Schampoot Color extra rich från Goldwell är jättebra, sabbar inte hårfärgen , doftar gott (lite som hallon) och är lagom drygt.

-Abricot botanical scrub från Yves Rocher har varit en riktig favvo i duschen, nästan så jag blev ledsen när den tog slut. Köp den om ni gillar lite rejält skrubb, ni kommer inte ångra er.

-Deon CD i doften Wasserlilie köpte jag i München, den doftar gott men var så alkoholiserad att jag inte kunde använda den och nu åker den i sopen trots att jag inte använt slut den. Gjorde misstaget att raka armhålorna och sen applicera den en gång och helsike vad det sved! Näe, den kändes inte bra. Tur att den inte var dyr. Inte ofta jag slänger flaskor som inte är slut om de inte är jättegamla.

 -Läppglans från H&M, underbart skönt på läpparna och billigt men denna började kännas sunkig.

-Det ofärgade läppbalsamet Sugar från Fresh - åhhhh! Detta är underbart. Jag har verkligen grävt ur det sista ur hylsan men nu är det slut... gör mig sorgsen. Tur att jag har kvar av den färgade varianten. Skulle köpa fler om de inte var så dyra (22 USD plus frakt), de finns här om ni vill testa ändå.

-Sally Hansen Nailgrowth miracle, märkte ingen effekt och nu har flaskan stått oanvänd så länge och var lite seg i konsistensen att den fick gå i sopen. Näe, denna köper jag inte igen.Undrar om jag inte fick med den i nån goodiebag för länge sen.

-Prov på duschkräm från märket Bodyfarm i doften Sandalwood, den här är helt ljuvlig, lite tunn i konsistensen kanske men doftar underbart. Jag var helt säker på att den kom från Korres för förpackningen är snarlik. Finns att köpa hos Eleven och jag kanske faktiskt slänger med en sån i min nästa beställning, får se. Kul att prova!

-L'Oreal's nya mascara Lash Arhitect 4D, denna har jag recenserat här och jag gillade den alltså inte så den åker i papperskorgen redan innan de "lagstadgade" månaderna har gått.

-Dalan D'Olive, en underbart fet kräm som passar mina torra händer utmärkt. Hittade den billigt i München så jag köpte två, min nästa tub är tyvärr bara halvfull så jag kanske borde köpt fler... ser ni denna nånstans så köp den men lukta på den först för den doftar ganska starkt av nån tvålliknande parfym.
Äh, ni får en elfte produkt också bara för att jag råkade ha elva förpackningar att kasta. Lika bra att tömma "släng-lådan" helt. Den här hand- och kroppskrämen från Essie har varit härlig! Doften är underbar. Jag tyckte dock att den var lite för tunn som handkräm så jag har använt den som bodylotion endast. Trist bara att man inte fick upp all kräm med pumpen, det går ju inte att ställa förpackningen upp och ned på något bra sätt så det var meckigt att få ut det sista och jag gav faktiskt upp innan den var helt slut.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Du är så duktig på att använda upp! Jag ska försöka följa ditt exempel...

Carina (TotalBeauty) sa...

Hihi fattar inte att du är så snabb att använda upp saker! Har kämpat för att komma upp till 10 produkter, men det händer ju nästan aldrig, men snart sååå :)

Honi sa...

Har också ett gäng grejer som ligger och väntar på "kompisar" i en låda. När det blir 10 kör jag ett inlägg igen, tycker det är så kul att läsa!

Ninni sa...

Men prover räknas också och då går det ju mycket fortare!

The Cat sa...

Jag har Body Farm Sandalwood i både duschgel, lotion och handkräm. Mycket trevliga produkter!