måndag 25 augusti 2014

Fransförlängning fyra veckor senare

Innan semestern så var jag på salong Infinum, vid Lilla Bommen här i Göteborg, och gjorde en fransförlängning. Det innebär ju att man får lösa fransar permanent fastklistrade en och en på sina egna fransar. Behandlingen tog ca två timmar och kostar till ord pris 1100:-.  Dessa sitter sedan kvar tills dina ordinarie fransar ramlar av om du är försiktig. Nu var det ca fyra veckor sedan jag var på salongen. 
Såhär såg det ut när det var nygjort, ni ser hur täta och fina fransarna var, ingen mascara är applicerad på någon av bilderna för jämförelse.
Såhär såg jag ut i mitten av förra veckan, dvs precis fyra veckor efter behandlingen. Ni ser att fransarna är tunnare, men de har ramlat av lite vartefter så det har inte blivit några fula glipor. En av fransarna fick jag klippa av lite för den blev för lång i förhållande till övriga när fransen den satt fast på växte ut. Jag har alltså ingen mascara här, men har börjat använda mascara igen nu när jag sminkar mig. Det gjorde jag inte under semestern för jag tyckte inte det behövdes. Ibland fick jag försiktigt kamma igenom fransarna för de trasslade sig en smula, men det var inget problem.

Jag är mycket nöjd med hållbarheten, det är först nu fransarna börjar se tunna ut. Det var kul att se fin ut även osminkad och detta är definitivt något jag kan tänka mig att göra igen innan vi åker på solsemester nästa gång. Härhemma gillar jag ju att pilla med mina mascaror, har massa att testa under hösten, och dessutom blir det dyrt att hela tiden fylla på fransarna så det får bli något jag gör när jag åker till sol och värme.



4 kommentarer:

Kerstin sa...

Jättekul att se! Jag är sugen på att testa :)

Ninni sa...

Ja, gör det för det blir riktigt fint om den som gör behandlingen är duktig.

Lotta L sa...

Kul att höra hur bra det satt! En bra grej att göra innan semester, precis som du skriver. Fast jag som är pollenallergiker och gnider/kliar mig i ögonen titt som tätt får nog låta bli! I alla fall sommartid.

Ninni sa...

Ja, det går inte att gnugga då tror jag fransarna lossnar snabbt.