lördag 17 augusti 2013

Recension - Avene Lotion douceur ansiktsvatten

Det här ansiktsvattnet har jag använt under sommaren. Det kommer från Avene (jo, det ska vara en bakvänd apostrof, men den hittar jag inte på tangentbordet). Ansiktsvattnet är alkoholfritt och lämpar sig för torr hud. Det var lite svårt att få med på bild, men det är ett tvåfas-vatten som man behöver skaka innan användning. Det vita lagret är lite pudrigt på något sätt och när man skakar blir hela produkten vit. Många tvåfasprodukter innehåller ju en fet del och en vattnig, men detta är alltså inte fett på något sätt. Jag använder en bomullsrondell när jag använder detta. Doften är svag och behaglig och jag känner mig fräsch efter användning. Priset är lågt, jag köpte mitt på Escentual för en dryg hundring, vet inte vad det kostar i Sverige. Jag är mycket nöjd!

Ninni ger betyget: 4 (saknar lite lyxkänsla så därav ej en femma).

Inga kommentarer: