söndag 18 augusti 2013

Tio tomma prover

Kör lite egna inlägg för kuvertprover som ni märker. Börjar med fem prover från Nuxe:
-Youth and radiance revealing fluid, flytande kräm, lite ljusbrun. Skön och doftar gott, bra för sommarbruk.
-Anti-fatigue moisturizing cream, gillar inte doften på denna, den doftar som handkrämen från samma märke, lite åt honungshållet. Ganska fet.
-Serum Merveillance mot synliga linjer, lätt konsistens och god mild doft. Skön känsla. Denna kan jag tänka mig att köpa.
-First expression lines cream, medelfet kräm som doftar gräs. Ingen god doft.
-Creme Fraiche 24 hour soothing and moisturizing cream, god söt doft och tunn konsistens, bra för sommarbruk.

-Fyra prover av Niveas nya in-shower body milk. Man tvättar sig i duschen med duschkräm, sköljer av och applicerar sedan denna på fuktig hud. Sen sköljer man igen. Man behöver då ingen bodylotion efter duschen. Genial idé som verkligen funkar - perfekt när man har bråttom. Denna kommer jag nog att köpa! Klassisk Niveadoft.
-Neutrogena 2-i-1 mask och rengöring. Något kylande, kändes rent efteråt. Använde denna som mask.
-Rodial Glamtox day-cream, fräsch doft, medelfet och kändes skön.
-Chanel foundation Perfection lumiere, doftar päron! Matt och fint resultat, synd att den är så dyr, annars hade jag nog slagit till på stubinen.
-Estée Lauder self tan-servett. Funkar helt ok, blir inte ojämn i ansiktet, men jag avskyr doften av bus och denna doftar inte bra den heller tyvärr...

3 kommentarer:

beautylana sa...

Chanel foundation kostar 100 mindre på taxfree. Eller så kan man vänta på ett rabattkupong á 20% från Åhlens. Det ger samma hundring i rabatt! :-)

Ninni sa...

Ja, tack för tips, kanske en dag att jag slår till. Har skåpet fullt just nu med väl fungerande foundations bara. :-)

Anonym sa...

Den där body milken från Nivea förstår jag mig inte alls på. Det går väl inte fortare att ta på den och sen duscha av sig än att smörja sig efter duschen. Tråkig lukt också. Jag provade ett par ggr men fattade inte alls vitsen. C.