onsdag 26 februari 2014

Memebox #6

Jag har varit frånvarande i bloggen i några dagar. Dels stukade jag foten häromdagen och dels har jag problem med ett öga så det har varit lite jobbigt att sitta framför datorn mer än vad mitt jobb kräver. Jag fick in något skräp ögat häromdagen vilket ledde till en infektion så jag har inte varit så sminkintresserad som ni kanske förstår. Hoppas det går över snart. Jag pausar fortfarande med linser och ögonsmink, men lusten att blogga går ju inte att hålla tillbaka! Idag kompenserar jag er därför med ett bild- och textrikt inlägg. Jag har nämligen fått leverans av min första Memebox! Hur spännande som helst!
Memebox är en koreansk blandbox som man kan köpa, den påminner lite om Glossybox, fast här behöver man inte teckna upp sig för en prenumeration utan köper box för box. Memebox kostar $23 och sen tillkommer frakt med $6,99 vilket i svenska pengar blir ungefär 200:-. Var det värt det då? Helt klart! Detta är definitivt inte min sista box. Frakten tog ungefär en vecka från det att försändelsen skickades. Just nu kan man förbeställa box #9 som beräknas börja skickas i mitten av april. Den kommer jag dock inte att beställa då vi åker till NY veckan under månadsskiftet april-maj. Om ni går in på sidan med länken ovan så kan ni även se att det finns några specialboxar man kan köpa till lite olika priser osv. Mycket kul sida!
Efter att ha packat upp plastförpackningen så möttes jag av en bubbelplastpåse och i den låg boxen. Lådan är i sig inte så fin som t ex Glossyboxlådorna, men innehållet är desto mer spännande!
Ett produktblad på engelska var det första jag såg när jag öppnade lådan. Mycket bra eftersom många av förpackningarna bara har koreansk text. Kan ju vara lite knepigt att läsa.... tyvärr står det inga innehållsförteckningar så om man är känslig kan det vara bra att googla på produkterna.
Lådan är betydligt mer välfylld än Glossyboxarna, knappt något tomrum alls här! Jag fick åtta stycken produkter varav flera var i fullstorlek. Wihooo! Vad var det jag fick då? Jag går igenom produkt för produkt och i den ordning som produktbladet beskriver.
O'sum Aloe vera soothing mist, en ansiktsspray som innehåller aloe vera som namnet antyder. Den ska vara bra för att ge fukt och reducera sebum, alltså för alla hudtyper, även känslig hy. Eftersom den innehåller aloe vera så tror jag att den är perfekt när man fått lite för mycket sol och kanske är lite röd. Sprayen ska även kunna användas för att fixera sminket. Flaskan jag fick är i fullstorlek 80 ml.
Hello Miss Beauty Brightening Facial Mask, en mask av bomull indränkt i nån kräm för trött och stressad hy. Engångsförpackning fullsize.
Recipe by Nature Spray Essence Water, ansiktsspray med bl a mineralvatten, vitaminer, mineraler och aminosyror. Ska återfukta och ge näring åt huden. Används efter rengöring så jag antar att detta är som ett ansiktsvatten till skillnad från Aloe vera-varianten ovan. Jag fick fullstorlek 140 ml.
Hanskin Bio Origin Wrinkle Talk BB spf30, en BB-kräm som ska motverka åldrande, ge bra täckning, motverka orenheter, ge solskydd och öka cellförnyelsen. Oj, den utlovar mycket! Ska bli kul att prova. Jag fick en tub på 10 ml och fullstorlek är 40 ml.
Nelafantasia One Day Whitener Magical Whitening Lotion, en lotion för alla hudtyper som ska återfukta och göra huden felfri. I Asien är det väldigt populärt med krämer som bleker huden, jag vet inte huruvida denna verkligen kan göra det, men eftersom jag har en och annan pigmentsfläck så kan det ju vara kul att prova. Kanske kan denna passa mitt dekolletage som tyvärr har lite för många leverfläckar? Jag fick en tub på 40 ml och fullstorleken, som kommer i flaska, är på 120 ml.
Kerasys Moringa Miracle Essence, sägs vara en av de bästa koreanska håroljorna. Ska ge glans, fukt och reparera skadat hår. Det senare tror jag iofs bara en sax kan råda bot på. Flaskan, som ju ser ut ungefär som Kérastase-flaskorna fast mindre, rymmer 50 ml, vilket är fullstorlek. Kan tilläggas att denna var förpackad i en genomskinlig plastpåse, mycket bra tycker jag för det är inte kul om en sån här flaska läcker i frakten.
Dr Jart + Silver Label Rejuvenating beauty balm, en BB-kräm som innehåller puder som ska täcka orenheter hela dagen. Jag fick en tub på 8 ml och fullstorlek är 50 ml.
Laneige Snow crystal Pure lipgloss, ska ge läpparna volym med skimmer och vara återfuktande. Jag fick en tub på 3g och fullstorlek är 5g.

Visst var det en härlig och välfylld box till ett superbra pris? De flesta av märkena har jag aldrig hört talas om förut, tror bara jag sett Dr Jart + och Laneige tidigare. På Memebox hemsida säljs de flesta av produkterna i fullstorlek också och även andra produkter som jag tror förekommit i boxarna innan min box. Jag lovar att skriva mer om produkterna sedan när jag provat dem ordentligt. Är ni sugna på att testa någon av ovan produkter så kolla alltså där, även eBay är en guldgruva för att köpa koreanska skönhetsprodukter till superbra priser, ofta med gratis frakt.

Jag kommer att säga upp min prenumeration av Glossybox och istället köpa en sån här box då och då. Om jag blir sugen på någon produkt från Glossyboxarna så kan jag alltid köpa den via den Facebooksida som finns för försäljning och byten av innehåll från dessa istället. Det är väldigt få av produkterna som kommer i Glossyboxarna som faktiskt intresserar mig numera. Tycker mest de har märkliga nyanser på smink och produkter från skitmärket Anatomicals. Marknaden för sånna här boxar har vuxit betydligt sedan Glossybox lanserades och jag gillar att det finns lite alternativ, konkurrens är bra för oss konsumenter. Har ni testat några andra boxar? Själv har jag provat en Lykobox och den var helt ok, fast inte så bra som Memeboxen. Dessutom innehöll den mest hårprodukter. Jag gillar när det är blandat hår-, smink- och hudvårdsprodukter.

9 kommentarer:

Minerva sa...

Det lät ju riktigt spännande!Har varit inne på sidan o. kollat men inte beställt något(än).Mest var det väl för att det finns så mycket koreanskt på eBay att själv upptäcka för en billig peng. Alldeles för mycket roligt att testa!
Och du, krya på dig!

Ninni sa...

Tack gulliga!

Helena sa...

Men alla asiatiska krämer brukar ju innehålla vit-medel. Gör inte dessa det?

Ninni sa...

Det vet jag inte, det gör den kanske. Jag har ju som sagt ingen innehållsdeklaration. Vet du mer om dessa ämnen?

Kerstin sa...

Vad spännande :)

Lena sa...

Vilken rolig box med massa skojiga produkter! Den måste jag nog prova, tröttnade också lite på Glossyboxen..
Krya på dig!

Lotta L sa...

Krya på dig!
Boxen verkar både spännande och bra! Såå frestad man blir...

Lina sa...

Har funderat på att beställa en själv men kan inte riktigt bestämma mig. Ska jag slå till på 9:an eller ta makeup edition...?
Dessa val!

Ninni sa...

Ja, det är en spännande box! Lina, varför inte båda???