fredag 7 februari 2014

Zoya Daul

På Acadermiamässan köpte jag det här lacket från Zoya. De hade lite mässpriser så jag slog till eftersom jag gillade skimret. Det var rätt så lättlackat även om jag tycker att penseln är i smalaste laget, jag fick doppa penseln två gånger för tumnaglarna. Jag målade två lager men såg att det skulle behövts ett till. Dock hade jag redan tagit fram ett överlack som inte var snabbtorkande och jag insåg att det skulle bli en lång torktid om jag hade applicerat ett lager till så jag lät bli.
Skimret och nyansen är underbara tycker jag, men jag tycker ändå att ett lack ska täcka på två lager. Hållbarheten är inte jättebra, fast jag kanske är lite bortskämd nu efter alla Sally Hansen-etiketter och gel-lack. Överlacket jag använde här var Mavalas Colorfix som jag råkade ha i min låda, annars använder jag nästan bara snabbtorkande överlack.

6 kommentarer:

Lotta L sa...

Snygg färg! Zoya ska väl vara ett bra lack? Tråkigt om man måste lacka flera lager, jobbigt och tar tid.
Men fint är det!

Ninni sa...

Helt min åsikt också...

Lackert sa...

Detta lacket var väldigt snyggt! Vill också att lacken ska täcka helt efter 2 lager

Kerstin sa...

Ser jättefint ut!

Unknown sa...

Hej, Det är viktigt att man inte blandar olika märkens produkter, eftersom formulorna är byggda för att passa det egena märket. Zoya har treatmen sortiment som endast fungerar 100% till zoyas nagellack.
/Mikael Zoya Nailpolish

Ninni sa...

Men täckningen blir ju inte bättre ändå... så jag förstår inte riktigt kommentaren. Möjligen för hållbarhets skull.