onsdag 19 februari 2014

Nyhet - Clinique Superdefense spf 20

I fredags fick jag en oväntad paketavi i brevinkastet. Jag lade den i min handväska och glömde dessvärre bort den över helgen. Hade jag vetat vad det var så hade jag skyndat mig till posten. Paketet innehöll nämligen Cliniques nya dagkräm Superdefense med spf 20! 
Såhär beskriver Clinique sin nya kräm:
Cliniques Superdefense spf 20 Daily defense Moisturizer is formulated with advanced technology to help boost skin´s ability to protect against the first signs of agin while also helping to prevent future damage. Delivering a multi-prolong approach, Superdefense spf 20 Daily Defense Moisturizer helps hydrat, protect and repair the skin, all day, every day.

Krämen innehåller antioxidanter och solskydd, den ska ha en lätt silkig konsistens som ska absorberas fort och den är oparfymerad och allergitestad. Clinique skriver att 80% av hudens åldrande är uv-relaterat. Därför har de lagt in ett fullspektrum-UVA/UVB-skydd. Krämen innehåller även bl a koffein och vete samt c-vitamin. För att skildra koffeinet så fick jag även med en portionspåse med kaffe latte - fyndigt!
Lanseringen sker redan nu i februari och en burk om 50 ml kommer att kosta 495:- i svenska butiker.

Eftersom denna riktar sig mot torr hy så tänker jag börja prova den på en gång för det är ju nu under vinterhalvåret som min hud är som torrast. Jag återkommer med recension när jag testkört ett tag.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag har aldrig varit superförtjust i Cliniques krämer. Dom passar nog inte min hy helt enkelt. Det har inte känts som att dom har gått in riktigt i huden och gjort nytta. Eller så har jag bara provat fel sort för mig.

Ninni sa...

Man får prova sig fram, allt passar ju inte alla, så är det bara.