söndag 18 september 2011

Just nu i min dusch

Eftersom jag själv älskar att kika in i andra människors badrum så tänkte jag bjuda på en liten titt in i vår nya dusch.
 Här ser ni:
-Duschkräm från Kanebo, helt ok och doftar gott men absolut inte bättre än t ex Dove's duschkrämer. Tur jag köpte den här billigt på nätet och inte gav 405:- för den som den kostar på Kicks... sonens kommentar när han provade denna var att han gillade hallonduschkrämen från Yves Rocher mycket mer.
-Balsam och shampoo från Oliva. Dessa är snart slut, colour-schampoot är redan slut så detta är repairvarianten, tyvärr tyckte jag det gjorde mitt sommarfrissiga och lite slitna hår ännu tröttare så familjen får använda slut schampoot och även balsamet i detta läge. Favoriten i serien var dock duschkrämen.
-Finesse hårkur, fick av min mamma. Använder som balsam just nu. Har den klassiska Finesse-doften och känns bra som balsam.
I trådhyllan ser ni:
-Fotfil från Scholl, passar alltid på att dra ett par tag med denna när jag långduschar, gillar den.
-Duschkräm och ansiktstvätt från Biotherm för killar. Sambon vill helst inte ha några andra produkter än Biotherms, han har använt märket i många år och är störtnöjd. Jag har ibland tjuvlånat ansiktstvätten (den grå tuben) och den är underbart moussig.
-Kroppspeeling från Sephora, skön lagom rivig och doftar gott.
-Schampoo från L'oreal Elvital för färgat hår, provflaska. Helt ok schampoo men inte så märkvärdigt, snart slut så sen ska jag börja med lite nytt som jag har i mitt förråd.
-Ansiktspeeling från Matis - kärlek på tub. Recension här.
-Weleda Birch kroppspeeling - den här funderar jag på att köpa i fullstorlek för den här urhärlig, lagom stora korn och underbar doft.
-Clinique ansiktstvätt för killar (den grå tuben). Genomskinlig oparfymerad, sambon tycker denna är trist så den har bott i duschen rätt länge nu, tror han sträcker sig efter Biotherm istället.
-Ahava ansiktstvätt, se recension i förra inlägget. Inget vidare, men snart slut.

7 kommentarer:

Josephine sa...

Kul att se vad som bor i din dusch! :)

Kerstin sa...

Alltid kul att kika in! Finess har man inte hört om på länge, man men minns ju doften :)

Honi sa...

Vad kul att se! Har också bilder liggandes på datorn på vad jag har i min dusch, kanske borde lägga upp det! :)

Ninni sa...

Ja, ni får visa! Ja, gamla hederliga Finesse, de har alltid doftat likadant.

Carina (TotalBeauty) sa...

Gillar Scholls fotvårdsprodukter, har aldrig testat något som har kunnat slå deras produkter.

Ninni sa...

Carina, jag funderar på deras kräm mot spruckna hälar faktiskt, har hört att den ska vara bra...

Mia sa...

Tack =) Jättekul att du tittade in =)