tisdag 13 september 2011

Gatineau - Floracil Gentle cleansing lotion

Minns ni att jag köpte ett kit med småprodukter från Gatineau för en tid sedan? Bakgrunden var egentligen att jag behövde en ny ögonsminkremover. Nu har jag provat den här lilla flaskan med remover ett tag och är redo för recension. Jag kan börja med att berätta att jag endast använder vattenlöslig mascara så jag vet inte hur denna biter på vattenfast sådan.

Min favorit har i flera år varit Niveas blå ögonsminkremover och jag kan säga att denna från Gatineau faktiskt är väldigt lik Niveas variant. Den doftar gott, svagt och lite blommigt. Jag brukar först tvätta hela ansiktet med den ansiktsrengöring jag för tillfället använder (nej, det ska man förmodligen inte, men så gör jag) och sen tar jag bort det som blir kvar av ögonsminket med en bomullspad indränkt i ögonsminkremover. Jag tycker denna funkar alldeles utmärkt, eftersom den är något dyrare än Niveas remover så ger jag den betyget 4.

Ni hittar den här removern i fullstor flaska hos Feelunique där den kostar £22 för en flaska på 250 ml - och det är en stor flaska vill jag lova. Min lilla flaska är på 50 ml och den är jättedryg. Just nu ser jag att Feelunique dessutom har ett erbjudande om man handlar Gatineau-produkter för över £45, då får man ett kit med lite småprodukter på köpet.

1 kommentar:

beautylana sa...

Den blir jag nyfiken på!