lördag 22 december 2012

Två favoriter just nu

På den underbara skönhetskvällen med Tanci fick jag med två dofter i goodiebagen. Det visade sig att jag älskar båda! Ganska otippat för jag brukar vara rätt kräsen med dofter och tycker det mesta doftar tantigt.

Vanilla från Alyssa Ashley var en överraskning. Jag förknippar Alyssa Ashley med myskdoft och det avskyr jag, jag får huvudvärk av mysk. Men det här var ju vanilj! En helt annan femma. I inlägget om tio tomma igår så såg ni ett prov på en annan vaniljdoft och den hade jag nog tänkt köpa förr eller senare, men nu behöver jag inte det för denna är precis lika underbar och de är väldigt lika! En perfekt vardagsdoft! Alyssa Ashley finns bl a hos Kicks och doften kostar 195:- för 25 ml.

Maja Mayskär från Stockholmsgruppen är en så kallad body splash. Det innebär att den inte är så koncentrerad. Doften beskrivs som en blommig sådan med en touch av citrus. Den är så himla fräsch! Den passar mig utmärkt för tillfället då jag just nu använder HTH's oparfymerade bodylotion för torr hud. Jag tycker ju att oparfymerat är rätt trist, men krämen är bra nu när det är kallt. Jag smörjer in mig efter duschen och sprayar sedan ett par sprut med Maja Mayskär över kroppen. Precis lagom och inte för starkt, precis som om jag hade använt en bodylotion med lite parfym i. Jag skulle nog säga att den doftar lite godis. Ni finner den här doften på Stockholmsgruppens hemsida där den kostar 159:- för 150 ml, en stor flaska alltså.


Inga kommentarer: