onsdag 14 oktober 2015

Annemarie Börlind - Beauty Pearls

Jag har en del otroligt lyxiga hudvårdsprodukter som jag testar just nu. En av dessa är detta serum från Annemarie Börlind som heter Beauty Pearls. Jag vågade knappt öppna flaskan så tjusig är den, titta bara på den påkostade kartongen.

Detta är ett dag-serum för mogen hy som hjälper till att skydda huden mot negativ miljöpåverkan och minska effekten av fria radikaler. Det innehåller skimrande mineralpigment som ger huden fukt och lyster. Det stimulerar kollagen- och elastinproduktionen för en fin struktur och minskade rynkor.

När man pumpar ut lite serum så kommer det ut som en skimrande vätska, dvs pärlorna krossas i pumpen. Serumet känns väldigt fuktgivande och det är drygt, ca 1,5 pump räcker väl till ansiktet och hals. Doften är svag och behaglig. Min hy får en fin lyster av det, kanske lite beroende på att det innehåller lite skimmer, men det glittrar inte utan ger bara lyster som sagt. Jag gillar!

Jag fick mitt serum på Daisy Beauty Expo i början av året, produkten finns att köpa på bl a Eleven där en flaska på 50 ml kostar 755:-. Det finns tre varianter av dessa pärlserum för olika hudtyper så titta efter vilket som passar just din hy.

Inga kommentarer: