tisdag 20 oktober 2015

Rimmel Match Perfection och Stay Matte

Jag håller på att testa två produkter från Rimmel. Märket sänder mig vibbar från när 70-talet för både min mamma och min kompis mamma hade läppstift från dem när jag växte upp. Den ena produkten jag testar är Match Perfection, det är en foundation som är åt det skirare hållet. Jag tycker den täcker precis lagom för jag gillar när huden får se ut lite som sig själv och har inte så mycket att dölja. Den doftar jättegott, lite åt det blommiga hållet. Hållbarheten är lite si och så, jag får pudra mig på eftermiddagen, men det får jag med de flesta foundations. Min nyans heter 201 Classic beige och den passar mig fint.
Den andra produkten jag testar är ett puder som heter Stay Matte. Det här pudret är omtyckt av många You tube- och bloggtjejer har jag förstått. Jag tycker det är bra och det gör huden matt precis som det ska, men det är varken bättre eller sämre än andra puder jag har hemma och dosan känns väldigt billig och plastig. Jag skulle nog inte våga ha den i väskan för jag tror locket glider av lätt. Fast det är ju inget dyrt märke detta.
Jag tror Rimmel finns att köpa på Åhléns och jag hittar det på Eleven där tyvärr inte Match Perfection foundation finns, men jag tror den ligger på kring 125:-. Stay Matte-pudret hittar jag och det kostar 75:-. Det fanns inga uppgifter i det pressutskick jag fick. Jag har lite fler produkter från märket att visa så håll utkik här i bloggen om ni är nyfikna på Rimmel.

1 kommentar:

Lotta L sa...

Du får jättegärna skriva om Rimmel! Gärna med en gång ha ha! Vi åker till London nästa vecka nämligen, och om det finns nåt riktigt kap bland produkterna är det bra att veta! Vi har annars väldigt begränsad budget, så mycket smink kommer jag inte att köpa. Tyvärr har jag ju fortfarande besvär med mina ögon och använder inte ögonskuggor (urtrist!) annars hade jag velat köpa nån Sleek palett.
Jag har förresten pudret du skriver om här, i transparant. Men inget sådant fint tryck i mitt puder! Tycker det funkar bra som touch up, för det är så jag använder det. Men man får ju ha en gummisnodd om locket, för det är ju urdåligt. Jag har även gel eyeliner i svart o grönt, tycker dom är bra! Har sett Rimmel på Lyko och Eleven, men inte Åhléns. Finns det verkligen där?
Gud vilket långt inlägg det blev...