lördag 17 oktober 2015

Tio tomma

Det känns som längesedan jag lade upp ett tio tomma-inlägg, men här kommer ett!

  • Sleek Pout Polish, läppglans på burk i ungefär samma nyans som Sleek-loggan på burken. Blev aldrig någon favorit. Den har nån sorts kvalmig konstgjord vaniljdoft som jag tröttnade fort på så jag har inte använt den mycket och nu kändes den ofräsch så den får åka i sopen.
  • Isana Olive läppcerat, jag brukar gilla Isanas produkter och brukar köpa på mig några när jag är i Tyskland. Men detta cerat gillade jag inte så mycket även om jag gjorde slut på det. Det gjorde inte så mycket nytta för läpparna och så är jag inte så förtjust i doften.
  • Crazy Rumours läppcerat Banana Split gillade jag däremot skarpt! Skönt på läpparna och god doft. Dessa finns bl a att köpa på Turkos webshop och de är veganvänliga.
  • Essence XXXL läppglans i nyansen Glamour to go. De här budgetglossen har jag i flera nyanser. De är sköna på läpparna men sitter inte så bra. Billiga dock och finns att köpa hos Kosmetik4less för under en tjuga så man kan lätt ha ett i varje jackficka. Fruktig doft.
  • Cover Gray var ett försök att täcka mina grå, men nyansen på denna var fel, för gråsvart så den blev liggande och torkade ihop. Mascaraborste i en ände och läppglansapplikator i den andra, till för håret alltså. Tror jag köpte denna i NY eller LA, minns inte riktigt...


  • Dush Das Heavenly Vanilla, denna var inte något speciellt faktiskt, har haft andra duschkrämer från märket som varit betydligt mysigare.
  • Eos handkräm, helt ok medelfet handkräm. Jag fick något eksem på handflatorna häromveckan och misstänkte att det kunde bero på denna då den legat ett tag när jag återfann den. Jag är fortfarande inte säker på om den var boven och eksemet är borta nu. Slänger för säkerhets skull. Har även tvättat varenda jacka jag har och t o m gjort rent handtagen på styret på cykeln.
  • Essence nail polish remover, ganska mesig faktiskt, man får gno rejält för att få bort nagellacken. Men billig dock en sån här flaska kostar bara nån tia, köpte min i Tyskland.
  • Depend Nagellacksremover miljövänlig, den här pullburken är kass! Den är för djup och man får gno halvt ihjäl sig för att få bort lacket. Det finns en annan variant av den som heter Supersnabb och den är betydligt mer effektiv även om jag, precis som många andra tjejer, önskar att de tog tillbaka den lägre burken. Jag har bara använt denna ett par gånger, men har inte tålamod att fortsätta använda den.
  • Yves Rocher Blackberries hand cream, tror denna kom från julkollektionen förra året. Denna var för tunn att ha som handkräm så jag hade den som bodylotion i min resenecessär istället pga att tuben är liten och smidig. Doftade gott men inte så speciellt att jag vill köpa om den kommer i år igen.

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Alltid kul att läsa dessa inlägg! Har inte testat någon av produkterna.

Ninni sa...

Åh, hej Lotta! Saknat dig! 😄

Anonym sa...

Håller med ang YR:s handkräm, alldeles för tunn