söndag 22 augusti 2010

Älska Spanien

Nu är jag hemma igen från nästan fyra veckor i Spanien. Min svärmor har ett litet radhus i ett område som heter Monte Vinas som tillhör en liten by som heter Manilva på spanska solkusten. Vi är där varje sommar och trivs så himla bra. Såhär ser vårt område ut från vägen ovanför, ni ser även Medelhavet längst till höger och vinodlingarna som ligger runtomkring, där odlas gröna druvor som sedan blir Manilva-vin:

Min favoritplats är i hängmattan under apelsinträdet med en pocketbok och en glass eller en kall liten flaska Cruzcampo (spansk öl). När vi är i Spanien så badar vi i poolen, i havet, dricker gott vin, åker på roliga utflykter till vattenparken, till Puerto Banus mm. I närområdet ligger också ett svavelbad. Det är en vattenkälla där vattnet är svavelhaltigt och det ska vara väldigt hälsosamt. Det finns en vägg med lera som man smetar in sig med och som ska vara jättebra för huden. Lukten som ligger över hela stället är inget vidare, barnen kallar det för äggruttet vatten. I år tyckte jag dock att det luktade något mindre än föregående år. Min sambo brukar alltid smeta in sig med leran, men jag gillar egentligen väldoftande krämer bättre. Men som min sambo sa så får man ju offra sig lite för bloggen. Här ser ni mig och vår goa Spanien-granne Minna insmetade med leran:

Även barnen blev insmetade ordentligt. Här ser ni mina killar och deras kompis (Minnas son):

Längst till höger i bild ser ni väggen där man tar leran ifrån.

4 kommentarer:

Carina sa...

Ser ut som ni har haft en riktigt härlig tid i Spanien. Det var länge sedan vi var där... men vackert är det :) speciellt de små byarna i bergen.

Ninni sa...

Ja, vi har det så himla skönt när vi är därnere. Total avkoppling.

Kerstin sa...

Det låter verkligen alldeles underbart!!

Ninni sa...

Ja, det var en ljuvlig semester.
:-)