söndag 29 augusti 2010

Triss i greige

Jag har mina perioder när det gäller färger. I våras hade jag en lila period och just nu är det mycket greige (brå-brun-beige) som gäller. Idag fick jag lust att blanda lite bland mina skuggor.

Jag började med att lägga en grund av UDPP (Urban Decay Primer Potion) och sen lade jag Bobbi Browns Long Wear cream shadow i färgen Sand Dollar över hela ögonlocket med en pensel. Sen lade jag en skugga från Bourjois som heter Ombre stretch i färgen Brun nylon längst in på den rörliga delen av ögonlocken. Längst ut på den rörliga delen av ögonlocken hamnade Max Factors Burnt bark. Jag ramade in ögat med en svart penna från Maybelline. Busenkelt och snabbt gick det, men jag gillar faktiskt resultatet.

Och här ser ni produkterna:

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Supersnyggt! Och härlig produktbild =)

Ninni sa...

:-) Alltid lika gullig är du!

Maria, Hjärterdam sa...

fint! =)
Fullkomligt älskar färgerna! =)

Och tack så hemskt mycket för din fina kommentar! =)

Ninni sa...

Du var värd kommentaren! :-)

Honi sa...

Jättefint :) Du får alltid till dom mer neutrala sminkningarna så fint, jag är så himla dålig på det, haha!

Ninni sa...

Tack snälla! :-)

Carina sa...

Riktigt fin diskret sminkning.

Försökte i veckan som var att få till en bild på en riktigt fin och proffsig ögonmakeup, men lyckades inte (Dior sminkade mig och jag ville visa er hur fint det blev, men bilderna blev misslyckade).

Jag kanske behöver en proffsigare kamera för att lyckas :(

Ninni sa...

Äh, jag har en vanlig Ixus digitalkamera. Ibland lyckas jag och ibland inte... hihi.