måndag 23 augusti 2010

Bourjois 1 Seconde

På 80-talet var Bourjois alla fotomodellers märke enligt reklamen. Bourjois var nog mest kända för de bulliga ögonskuggorna i regnbågens alla färger. Jag älskade märket! Sen försvann det från Sverige, men det finns fortfarande att köpa utomlands, bl a i Spanien. Denna gången föll jag för ett nagellack från märket, jag köpte mitt lack i en parfymbutik i Marbella som heter Bodybell.

Jag läste lite fel på flaskan och trodde att 1 Seconde betydde att det torkade fort. Men det visade sig att Bourjois menar att det går fort att måla eftersom penseln är väldigt speciell. Precis som om det nu skulle ta så lång tid att måla med en vanlig pensel, det är ju torktiden man vill minska - eller hur?

Ovan kan ni se penseln från den breda sidan, inte så lätt att måla lilltånaglarna kan jag lova.

Såhär ser penseln ut från andra hållet. Den är alltså väldigt platt.

Jag gillar färgen skarpt, ni ska få se den i ett eget inlägg snart. Måste bara måla om och det hinner jag inte fixa idag plus att dagsljuset är borta nu. Däremot gillar jag inte penseln något vidare. Jag brukar gilla stora penslar, men denna är helt enkelt FÖR bred.

Uppdatering: Hittade just kvittot och jag betalade 7,59 euro för lacket vilket är ca 75:-. Kan kanske vara kul att veta. Här har ni dessutom länken till Bodybell ifall ni är nyfikna på den.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Lite skum marknadsföring, måste jag säga. Du har ju helt rätt i att det är torktiden man vill korta...

Ninni sa...

Jag är tydligen inte ensam om den åsikten, hihi.

Carina sa...

Jag kan göra ett försök ;)

Brukar aldrig skriva riktiga recensioner av det jag köper. Men jag kan göra mitt bästa att beskriva dem när jag använt dem ett tag.

Har använt Clarins hudvårdsprodukter i lite mer än en månad, kommer att skriva om den serien någon gång i September. Har försökt att få tag i Clarins i Sverige, men de svarade aldrig på de två mail jag skickat till dem, hade bara några frågor till dem.

Oj, har du tvillingar, då har du fullt upp ibland kan jag tänka mig ;)