söndag 30 mars 2014

Hyaluronsyra

Hyaluronsyra är en ingrediens i hudvård som tydligen ska vara toppen mot åldrande. Under flera år har jag sett att de nämner ingrediensen i artikel efter artikel om vad man bör ge sin hud. Därför blev jag nyfiken när jag såg att det koreanska märket It's Skin har lite roliga hudvårdsserier där en av dem heter just Hyaluronic acid. Det finns fler produkter i serien och krämen ni ser ovan kostar kring en hundralapp så det är inga dyra grejor. Jag har bl a en handkräm från märket och den är helt ljuvlig!

Just nu håller jag ju på att testa kitet från Etude House som jag visade häromdagen, men denna produktserie är jag jättesugen på framöver. It's Skin har även en serie med kollagen, en med plant water (fuktgivande antar jag) och en med aloe vera i samma stil (perfekt för sommaren). Totalt fyra hudvårdsserier alltså i samma stil på förpackningar. Alla produkter ligger kring en hundring i svenska kronor och de finns på eBay hos bl a Rubyrubyshop som har gratis frakt. Om någon av er blir nyfikna och tänker prova så får ni jättegärna berätta för mig sen vad ni tyckte.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Roliga intressanta tips du kommer med!

Ninni sa...

Ja, fast inte så vetenskapliga, hihi. Borde läsa på mer känner jag.