fredag 21 mars 2014

Recension: Make Up Store Multi Lash Mascara

Sedan en tid använder jag den här mascaran från Make Up Store och nu är det dags för recension.

Såhär beskrivs Multi Lash Mascara: 
En ny revolutionerande mascara baserad på det naturliga karnaubavaxet. Den nya formulan ger ett långvarigt resultat, fantastisk volym och en förlängande effekt.

Såhär tycker jag:
Detta känns som en riktigt traditionell mascara. Borsten är en vanlig medelstor borste utan några krusiduller. Produkten ger en hyfsad volym men inte fantastisk såsom beskrivs ovan. Den separerar helt ok och sitter helt bra utan att smula eller kladda nämnvärt. Detta är en bra och lättmålad mascara, men den sticker inte ut. Hylsan ser rätt så intetsägande ut och ger inte något lyxigt intryck. Men jag tycker den är väldigt prisvärd då den bara kostar 135:- så jag tycker den är ett bra köp, vilket höjer betyget.

Ninni ger betyget: 4/5. Den är väldigt prisvärd och jag har inget att klaga på, jag trivs bra med denna även om en lite lyxigare hylsa kanske hade varit önskvärd.

Ni finner denna t ex hos MUS egna butiker samt hos vissa Åhlénsvaruhus och Kicks. Priset är som sagt endast 135:-.

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Bra pris, den verkar rätt intressant. Jag vill gärna att dom sitter bra även om dom inte är vattenfasta. Just nu har jag en liten prov från No7, Extrem Lenght. Fransarna blir fina av den! Men jag vill inte ha den i dåligt väder om jag jobbar, för jag tror inte den tåler så mycket. Fast jag har ju inte provat.

Ninni sa...

Jag har inte testat denna i regn heller dessvärre, men den håller genom ett svettigt träningspass.

Emma sa...

En av mina absoluta vardags favoriter!

Ninni sa...

Kan lätt förstå det!