onsdag 12 mars 2014

New York-lista

I vår har jag mycket på gång. Först ska jag till Stockholm några dagar, ska både hälsa på mina föräldrar och min bror med familj. Jag ska även vara med på en utbildningsdag samt middag med jobbet. Lite av varje alltså.

I början av april åker jag till Berlin i några dagar med jobbet, en ren nöjesresa då min avdelning har vunnit ett pris. Ska bli jättekul, det har aldrig hänt tidigare att vi vunnit något sånt fint! Kom gärna med tips för jag har inte varit där sedan 90-talet. Vi ska bo ungefär vid Berlin Zoo så gärna sånt som ligger där i närheten eftersom vi bara har två dagar och kanske inte hinner ta oss så långt - gärna på gångavstånd. Jag vet att tyskarna är bra på ekologiska saker och att de har bra apotek. Ett besök på KaDeWe är såklart redan inplanerat.

Senare i vår åker jag till New York med familjen på semester i drygt en vecka. Det ska bli allra roligast såklart. Jag har varit där en gång tidigare, för fyra år sedan och jag tokälskade staden. Då var jag där med min mamma och nu ska jag åka med sambon och våra två nyblivna tonåringar. Så det blir en annan typ av resa. Men en massa shopping ska jag såklart se till att hinna med. Här ser ni några exempel på det som står på min skönhets-shoppinglista:
Cliniques nya fina blomrouge känns ju som ett måste för våren! Finns tyvärr inte hos svenska butiker. Har även kollat in Hourglass nya fina rouge, men de är rätt dyra så jag kanske nöjer mig med ett från Clinique. Bara de inte hinner sälja slut innan jag hinner dit!
Bare Minerals palett för ansiktet, finns i flera nyanser så jag hoppas hitta en som passar mig. Den på bilden ser lite mörk ut. Inte säkert att jag slår till, men titta ska jag iaf.
Läppcerat är jag ju storkonsument av. Eos-stiften är helt ljuvliga och i USA kostar de ungefär en tredjedel av vad de gör i Sverige. De finns i flera härliga dofter/smaker. Mums! Jag kommer säkert att köpa fler cerat från märken som Burt´s Bees och Chap Stick m fl. De amerikanska apoteken brukar ha stort sortiment av sånt.
Almay är ett märke som inte finns i Sverige, många av deras produkter ser lite småtråkiga ut, men glossen lockar mig så de ska jag titta närmare på. Kate Hudson (Goldie Hawn's dotter) är talesperson för märket.
Jag är ju galen i Sally Hansens nagel-etiketter och såklart står ett gäng sådana på min lista. Märket har även kommit med etiketter som man använder led-lampa till samt även gel-lack för led-lampa. Måste noga kolla in dessa. Ska bli kul att se vad de amerikanska apoteken har... det kanske finns en massa märken som är nya.
Revlon är ett märke som alltid är kul att kolla in, de finns ju inte här i Sverige. Jag har tidigare haft en av deras läppglanskritor som heter Colorburst, men jag hittar den inte någonstans. Nu har de kommit med två nya varianter av dessa kritor. En matt variant och en extra glansig. Den senare lockar mig då jag gillar glansiga läppar. De finns i ett flertal färger, den på bilden heter Demure. Revlon har dessutom underbara färgade läppcerat som heter Lip butter.

Andra märken jag ska titta närmare på är Physician's formula, Bobbi Brown, Neutrogena och såklart alla de märken som finns hos apoteken och som är mycket billigare än i Sverige.

Vi kommer att åka till den stora outleten Woodbury som ligger nån timme norr om NY, där har de bl a L'Occitane. Men jag tyckte att sortimentet på skönhetsprodukter i övrigt var rätt så dåligt på outleten. Det är mest klädaffärer, så skönhetsprodukter får man köpa på Manhattan. Jeans och jympaskor till barnen står på listan såklart och kanske några roliga vårskor till mig. Ni får gärna tipsa i kommentarerna om ni varit i NY nyligen och sett något kul som ni vill berätta om! De vanliga sakerna som Sephora, Inglot och sånt har jag dock koll på redan eftersom jag varit där en gång tidigare.

7 kommentarer:

Lackert sa...

Låter som du har en del kul framför dej :) Jag har faktiskt aldrig testat dessa omtalade eos så dom är jag nyfiken på. Även revlon verkar intressant

Kerstin sa...

Vad mycket kul du har framför dig! Blomrougen är så himla fina, hoppas du hittar dem :)

Ninni sa...

Ja, det finns ju så himlans massa spännande grejor over there...

Lotta L sa...

Det låter både roligt och härligt! Finns sååå mycket intressanta märken over there! Och Berlin också, vi var där på semester för ett par år sen. En väldigt lyckad semester. Blev ju ingen skönhetsshopping, så jag kan inte komma med bra tips.
Jag är lite avis, måste jag erkänna... Hade så gärna åkt till USA!

Sublim sa...

Jag är superavis på dig! Har du bestämt en skönhetsbudget eller kommer du gå på känsla? :P

Den där BM-paletten har jag spanat in på KIcks, men de såg alldeles för mörka ut. Hoppas det finns ljusare varianter också. :)

Sublim sa...

Jag är superavis på dig! Har du bestämt en skönhetsbudget eller kommer du gå på känsla? :P

Den där BM-paletten har jag spanat in på KIcks, men de såg alldeles för mörka ut. Hoppas det finns ljusare varianter också. :)

Ninni sa...

Jag har faktiskt ingen speciell budget mer än att jag inte får shoppa så mycket som jag gjorde förra gången. Det blev dyyyrt då. Denna gången är ju familjen med och det är ju inte helt gratis för en familj på fyra pers att vara i NY i drygt en vecka... puh. Ska försöka tänka LITE ekonomiskt iaf och inte slösa. Det mesta finns ju faktiskt att få tag i på eBay numera.