fredag 26 augusti 2016

Clinique Pep Start Eye Cream

Den här "knalloranga" tuben från Clinique fick jag i ett utskick i våras. Just nu använder jag den varje morgon kring mina trötta ögon. Ögonkrämen innehåller bl a hyaluronsyra och koffein som ska vara återfuktande och uppiggande. Jag tycker nog att jag ser en smula piggare ut och jag gillar att den inte är så fet. Krämen får klart godkänt av mig.

Meningen är att man ska använda tuben som applikator. Jag tycker det funkar sådär så jag tar lite kräm på ringfingrarna istället och applicerar. Man drar ut den lilla bollen och så funkar det ungefär som en sån där vattenflaska man har på gymmet, när bollen är intryckt är tuben stängd. Problemet är att när man stänger igen tuben så kommer det ut ytterligare produkt, man får alltså räkna med att ta lite mindre från början för att inte slösa. En vanlig klämtub med nån liten snedställd applikator hade varit smartare i mina ögon, gärna en med metall i änden för det tycker jag är skönt svalkande.

Priset för 15 ml ligger på 240:- och det tycker jag känns rimligt.

1 kommentar:

Kerstin sa...

INstämmer om applikatorn, men i övrigt gillar jag också den riktigt mycket.