söndag 14 augusti 2016

Tio tomma

Första tio tomma efter sommaren innehåller följande:

  • Gilda Cosmetics Organic Micellar Cleansing Water, mycket bra ansiktvatten. Torkar inte ut, men tar bort sminkrester i ett nafs. Dessutom är det ett svenskt märke. Gillar!
  • Gunry Roussillon handtvål, åh jag älskar doften på denna. Trots att det är en budgettvål så var jag faktiskt lite ledsen när den tog slut. Ser jag den igen (tror den finns på Rusta och på GeKås) så köper jag en ny. Snygg flaska också! 
  • Rituals Zensation duschskum, dessa är ju underbara! Dock så vet jag andra serier från Rituals som jag gillar doften bättre på. Tyvärr är dessa inte så dryga, speciellt inte när man har tonåringar i familjen, skulle bli rätt dyrt i längden.
  • Sanex deo, nä nu behöver jag inte skriva mer om dessa va? Har nästan en sådan i varje tio tomma-inlägg. Den blå är favoriten, men denna lila var det inget fel på heller. Köpte tre nya av den blå varianten nu när vi var i Spanien. De kostade 1,80 euro/st. Fynd!
  • Rene Furterer Tonucia hårinpackning, tror detta var min andra burk av denna. Mest för doftens skull som är lite åt apelsinhållet. Egentligen är den lite blaskig, men mitt hår gillar den. 

  • AnneMarie Börlind ZZ Sensitive dagkräm, jätteskön kräm som jag skrivit om flera gånger tidigare. Pumpen i denna och i serumet som jag skriver om nedan har jag tagit bort för att få ut det sista ur flaskan. 
  • Comfort Zone Sublime Skin Serum, krämigt och skönt på huden. God doft och gjorde huden mjuk och go. 
  • Hugo Boss Jour Edp, inte ofta man gör slut på en doft men denna gillade jag. Har dock massa andra dofter hemma så jag kanske inte köper denna igen. Citrus, fresia och mysk ska den dofta, men jag är ju inte så bra på sånt så jag säger att den doftar gott. Inte så tung.
  • Ebelin Nagellackremover i dippburk. Detta är ett tyskt budgetmärke som finns hos DM's butiker. Faktum är att denna är den bästa dippremover jag testat. Så om jag åker till Tyskland så kommer jag att bunkra upp med sånna här, bara ett tips! 
  • Palmolive So Dynamic duschkräm, inte så kul att ha med i ett tio tomma-inlägg kanske men jag vill varna för denna. Den är så himla blaskig och odryg, näe denna köper jag inte igen. Den rann mest mellan fingrarna faktiskt. 

Har ni testat någon av ovan produkter eller är ni sugna på att göra det?

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Nästa gång jag är i Köpenhamn ska jag nog klämma till på en sån deo! Har sett dom där nämligen.

Ninni sa...

Det tycker jag absolut! 😀