torsdag 25 augusti 2016

Kiko - Perfect Gel Duo Teal

Ibland ramlar man över sånna lack som nästan är neonfärgade, men som inte fastnar ordentligt på bild. Detta är ett sådant. Färgen är väldigt knallig nånstans mellan blått och grönt. Kiko har duoförpackningar med ett färgat lack och ett överlack som är lite sådär gel-aktiga. Denna duo heter Teal och jag köpte den i Spanien i somras. Jag vet inte om detta är en limited edition-produkt, vet ni?
Jag provade på alla sätt att fota, men det framgår inte hur jädra fin färg detta lack har. Torktiden är helt okej och hållbarheten är nånstans mellan vanliga lack och Vinylux skulle jag säga. Om man målar generöst kan man klara sig med ett lager färg, jag målar hellre två tunnare. Jag gillar den här duon skarpt. Såklart kan man använda överlacket över andra lack.  

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Jättesnyggt! Och så fina dina naglar är!

Ninni sa...

Tack, naglarna ser tyvärr inte lika kul ut utan lack. Det som göms i snö....hihi.

Kerstin sa...

Ser väldigt fint ut Ibland tycker jag att mobilen, märkligt nog, är bättre på att fånga sådana nyanser än en riktigt kamera...