fredag 5 augusti 2016

Colourpop skickar nu till Sverige

Om ni följer svenska bloggare och youtubers så har ni säkert inte missat att Colourpop cosmetics nu skickar till nästan hela världen. Detta är något som många väntat och hoppats på, däribland jag själv. Tidigare har man fått beställa på eBay eller via amerikanska postombud för dyra pengar. Samma dag som de började skicka så låg jag i hängmattan därnere i Spanien och klickade hem min första order.

När jag kom hem från Spanien så låg det en sån där tråkig lapp med gul kant på bland posten. Ni vet en sån som talar om att man åkt på moms och avgifter för att man handlat från land utanför EU... Drygt 200:- kostade detta, plus att frakten kostade 25 dyra us-dollar. Lite surt var det, fast inte oväntat. Tur att produkterna är billiga, både skuggorna och läppstiften kostade 5 dollar stycket så det är ju egentligen budgetprodukter även om det blev rätt dyrt. Närmare 900:- gick min order alltså på totalt... jaja 90:-/produkt får väl kanske vara okej ändå. Slut på gnäll - nu kollar vi vad jag köpte!
Lådan som kom var jättefin inuti och var fodrad med skumgummi. Dock så var inte skuggorna individuellt packade så två hade gått sönder i frakten.  Coloupop-skuggor är dock krämiga och går alldeles utmärkt att trycka ihop igen på några sekunder med hjälp av t ex en femkrona inlindad i plastfolie, reliefmönstret ovanpå försvinner ju ändå när man använder skuggorna.
Uppifrån vänster:

  • Coconut
  • Amaze
  • Bae
  • Fairfax
  • Friskie
  • Kaepop Beverly
  • Envy
  • Cricket
Sen har vi skuggan längst till höger i bild, den hade jag sedan tidigare köpt på eBay och den heter Lala. Skuggorna är någon slags mellanting mellan kräm och puder och är helt ljuvliga i konsistensen, dock måste man sätta på locket noga för annars torkar de. Man applicerar dem lättast med fingrarna och det går bra att tona ut med en borste. Varje skugga väger 2,1 gram. Bilderna jag tagit gör tyvärr inte dessa skuggor rättvisa, de är helt underbara att jobba med! 


I samma ordning som på bilden ovan, swatchat på bar hud med finger:
  • Coconut
  • Amaze,lite mer glittrig än vad jag hade hoppats på. 
  • Bae den här skuggan ser ut att vara brun med grönt skimmer i dosan, men blir märkligt nog lila-aktig på huden. 
  • Fairfax


  • Friskie
  • Kaepop Beverly
  • Envy
  • Cricket
  • Lala
Jag ska försöka få till nån sminkning med  bättre ljus så att ni får se hur fina dessa verkligen är. 
Förutom skuggorna så köpte jag två stycken så kallade Lippiestix också, dessa är superbekväma att bära. Jag valde två nude-nyanser som funkar i alla lägen. Dessa doftar jättegott av vanilj, en av mina favoritdofter.
Den vänstra heter Juice Bar och den högra heter Bound, de är ganska lika men det gör inget för jag gillar dem båda.
Är ni sugna på att beställa från Colourpop? Jag tror att risken för moms och avgifter är mindre om man gör en mindre order, har lite dålig koll på var gränsen går, men frakten är ju fortfarande dyr så om jag vore ni så skulle jag beställa ihop med en kompis om möjligt. Märket har även rouge och flytande läppstift och sidan hittar ni här. Vid första beställningen får man just nu fem dollar rabatt med en kod som man får mailat till sig när man registrerar sig på sidan.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

En sån massa fint! Hur fina färger dom helst! Tänkte skriva att jag gillar den gröna, och så blev den lila! Lite märkligt! Men man blir ju lite sugen på skuggorna... Ser gärna en sminkning med dem snart!

Ninni sa...

Ska verkligen försöka fixa det. 😀