lördag 6 augusti 2016

Esse - Refining Cleanser utlåtande

Det probiotiska märket Esse har funnits i Sverige ett tag nu. Jag har tidigare skrivit om dem här då jag testat en kräm från dem förut. I våras var jag på ett event med Goodpr som representerar Esse och då fick jag med mig den här rengöringen hem. 
Refining Cleanser är en rengöring som även ska fungera som en mask. Konsistensen är inte helt slät, men har ändå inga korn utan något mellanting, den känns lite som en lera och det är just vad den innehåller. Bentonitlera ska vara peelande, rengöringen innehåller ävenOmega 6 från Kalaharimelonolja som ska upprätthålla huden elasticitet. 
Esses förpackningar är stilrena och väldigt snygga tycker jag, jag gillar att rengöringen kommer i en smidig klämtub som funkar i duschen. Doften är lite örtig utan att det stör mig, jag är ändå rätt känslig för sånt, men denna funkar fint i min näsa. Jag tycker rengöringen tvättar bort sminket bra, jag behöver bara gå efter med lite ögonsminkremover efter duschen, allt annat försvinner fint. En tub om 150 ml kostar 279:- vilket är ett bra pris tycker jag för den känns lyxig. Om ni vill testa märket så tycker jag att detta är en bra första produkt.
Esse finns hos olika hudvårdssalonger i landet samt i vissa webshoppar.

Inga kommentarer: