onsdag 17 augusti 2016

Sommarfavoriter

Jag kom på att jag inte berättat för er vilka produkter jag gillade mest under min semester i Spanien. Jag sminkade mig minimalt och har därför valt kropp- och hårprodukter i detta inlägg. Så här kommer mina bästa tips på vad ni bör ha med er på solsemestern:
In-shower bodylotion är oumbärligt när det är för varmt för att smörja in sig efter duschen. Vi har ingen AC på övervåningen i huset i Spanien och det är ofta över 30 grader varmt. Då vill man inte kladda. In-shower bodylotions finns bla från Nivea, Eucerin och Garnier. Jag gillar Garniers bäst av de jag hittills testat, mest pga att den doftar himmelskt. I övrigt är de ganska lika. Bara att smörja på kroppen när man spolat bort duschkrämen och sen spola av igen. Hjälper kanske inte den torraste huden, men jag är aldrig särskilt torr på sommaren.
Mitt hår blir oerhört frissigt i värmen. Efter hårtvätt har jag därför applicerat Nashi Argans Instant hydrating styling mask i handdukstorkat hår. Jag kan inte säga att håret blir helt frissfritt, men den gör skillnad helt klart. Doften är lite åt det kryddiga hållet. 

Solkrämer är ofta för tjocka och kladdig. Jag avskyr när de lägger sig utanpå huden och inte försvinner. Dessa från Sola tillhör de tunnare och de kommer i praktiska sprayflaskor. Ingen av oss brände oss det allra minsta så de funkar jättebra! Sambon gillar dock tropiska dofter på sina solkrämer och dessa är oparfymerade. Det är däremot perfekt för min ena sons bleka hud som är jättekänslig och lätt får eksem. Vi körde omväxlande spf 30 och spf 50 på dessa och jag har läst att skillnaden i effekt ska vara försumbar mellan dessa faktorer. 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

SOLA-krämerna är verkligen fantastiska!

Ninni sa...

Ja, de gillas! 😀