torsdag 24 juni 2010

Fyndigt och inte fyndigt...

Idag på lunchen cyklade jag ner på stan för att titta lite på reorna, eftersom jag varit bortrest så hade jag inte hunnit det tidigare. Fick genast syn på ett bord med lite kul grejor på Åhléns. Bl a hudvård för herrar från Biotherm. Min sambo använder nästan bara Biotherms produkter till sitt ansikte, han har nog använt deras ögoncremer i närmare tio år nu. Ringde honom direkt på mobilen så han satte sig på cykeln ner på stan och köpte sig en ansiktstvätt. Jag ska nog tvinga av honom en recension sen också! Just nu använder han en ansiktstvätt från Cliniques herrserie och den ska han nog också få berätta om sen! Bra va?

Sen tittade jag vidare och hittade en deo från Biotherm till mig själv som doftade gott, recension dröjer nog ganska länge för den hamnar i förrådet sålänge, men sånt går ju alltid åt. Köpte även hårborttagningscreme och vaxstrips till bikinilinjen.

Just när det gällde vaxstripsen så trodde jag att jag hade gjort ett fynd för de kostade bara 23:-/förpackning så jag köpte två paket. Men titta bara på bilden. Har ni sett något fnuttigare? Vem sjutton har en så liten bikinilinje? För att vara ärlig så växer mina strån ut en bit på låren så jag behöver rejälare doningar! Man får ju använda hela förpackningen och då blir det inte billigt alls! Så det var ett nedköp!

3 kommentarer:

Emma P sa...

Ja, de ser lite små ut. Jaq gillar inte strips, vill helst kleta själv. Har du testat krämen förut? jag köpte den förra sommaren men tyckte inte alls den var bra...

Ninni sa...

Nej, jag har testat andra märken på sån kräm, gillar eg att vaxa mer, men då måste man ju låta stråna växa ut en bit och det kanske man inte vill mitt i badsäsongen... usch ständigt dilemma.

gitsays sa...

Hej! Hittade precis hit från Kicki på Daisybeautys blogg. I alla fall. Jag är vaxfantast och har gjort det i alla år. För ögonbryn, överläpp, armhåla och bikinilinje gäller vanliga kallvaxstrips från veet. Inga specialare utan de stora. klipp i önskad storlek. lätt som en plätt och väldans billigt. Ett paket håller i typ ett år.
För benen kokar jag sockervax. I det närmaste gratis och jätteeffektivt. Finns massor med tutorials på youtube.
ville bara tipsa!