lördag 9 oktober 2010

Apoteksförvirring...

Jösses vad många nya apotekskedjor det kommer nu! Senast i raden att öppna här i Göteborg är Doc Morris. Jag har inte varit därinne ännu, cyklade bara förbi butiken på Kaserntorget/Kungsgatan häromdagen. Bara snett över gatan såg jag att att de snart ska öppna en Apoteket shop eller vad det nu var, de kommer alltså att ligga sisådär 20 meter från varandra. Nere på Linnégatan öppnade Apotek1 i somras, den har redan ändrat till Apotek hjärtat. När jag tittar på nätet så verkar de två kedjorna gått samman. Sen har vi Kronans droghandel och så gamla vanliga hederliga Apoteket.  Jag går och hoppas på att den engelska apotekskedjan Boots kommer till Sverige snart, nån som hört något om det? Undrar hur det ser ut om ett år eller så, jag tror att många av de där nya apoteken kommer att gå i konken för det kan väl aldrig finnas marknad för alla? Samtidigt så är det ju bra med fri konkurrens. Det känns dock som om alla tar in nästan samma skönhetsmärken, hade hoppats på lite mer variation.

5 kommentarer:

Carina sa...

Håller med om att det har blivit tokigt mycket Apotek. Undrar också hur de ska kunna överleva.

Hihi däremot känner jag att det är synd att vissa av mina produkter som jag brukade köpa nere på vårt apotek inte längre säljs. Förklaringen var att de inte längre är Apoteket AB :(

Trist att jag blir tvungen att hoppa på bussen för att kunna köpa det man vill ha från Apoteket... när man är van att ha ett Apotek 3 minuter ifrån mitt hem.

Kerstin sa...

Jag har inte hört ngt om Boots på jättelänge! Doc Morris verkar bra, de har lite större sortiment av Avène, efter vad jag har förstått.

Ninni sa...

Carina; Det är ju alltid något som blir sämre när det blir förändringar, man kan bara hoppas att fördelarna överväger.
Kerstin: Nej, visst pratades det väl om att Boots skulle komma? Men sen kanske det blev överetablering... Såg att Boots finns i Norge nu så de kanske närmar sig. :-)

Anonym sa...

Jag längtar också efter Boots. Hoppas dom öppnar snart. Ska nog forska runt lite =)

Ninni sa...

Ja, gör det! Bra idé!