fredag 27 januari 2012

Rapsodine

Snart lanseras nya produkter från svenska Rapsodine. Såhär skriver de själva om produkterna:

Ekoraps är en helt ny serie från Rapsodine och lanseras på den svenska marknaden i januari 2012.
Ekoraps är en ekologisk hudvårdsserie baserad på svensk ekologisk rapsolja. Serien innehåller hudvårdsprodukter som värnar om både människa och miljö. Råvarorna i produkterna väljs med stor omsorg och är ekologiskt certifierade. Alla produkter är dermatologiskt testade på proderm Institute i Tyskland. I produktionen använder man heller inte fler ingredienser än nödvändigt för att uppnå önskad funktion hos produkten.

Jag har fått hem Ekoraps Body Butter för test. Den innehåller till 95,1% ekologiska råvaror och 10% rapsolja. Som ni ser på bilden så är det en fet kräm. Perfekt för vinterbruk med andra ord. Jag har testat den och jag älskade konsistensen och känslan på huden då jag är rätt torr just nu när det är så kallt. Dock är jag inte överens med doften -synd! Den har någon sorts kryddig doft som jag inte gillar alls, sambon kände tyvärr likadant. Så jag tänker donera min burk till en kollega som jag vet har stora problem med torr hy på vintern. Jag hoppas att hon gillar doften bättre.

Jag hade hoppats kunna betygsätta denna, men jag känner nog att jag hade velat prova krämen lite längre tid för att veta vad jag tyckte och det är ju svårt när man inte gillar doften. Jag tycker dock att det är toppen att serien är ekologisk och att den innehåller svenska råvaror, gillar även att krämen är ordentligt fet.
Rapsodine kommer även med en duschkräm som innehåller 90% ekologiska råvaror.

Enligt pressutskicket kommer dessa att säljas hos utvalda återförsäljare, det anges inte vilka men det kanske kommer mer information. De kommer även att finnas tillgängliga hos www.rapsodine.se. Den webshoppen är ny för mig.

Bodybutter kommer att kosta 299:- för en rejäl burk på 200 ml och duschkrämen kommer att kosta 129:-, dock hittar jag inte information om hur stor flaskan är.

Inga kommentarer: